Peláez – Chamorro no donen opcions als rivals i s’emporten el Rally Lloret 2024

El pilot madrileny va marcar un elevat ritme des de l’inici de la prova superant les difícils condicions meteorològiques

Els francesos Macary i Soriano s’emporten l’apartat dues rodes motrius per davant d’Arcarons i Gómez

Els ingredients eren de primera qualitat i el resultat final va ser excel·lent. El Rally Lloret ha gaudit d’una gran onzena edició que ha comptat amb grans màquines recorrent trams mítics de la Costa Brava i Les Guilleries, amb dosis d’emoció i dificultat amb les cronometrades nocturnes a les que es va afegir la pluja.

La primer prova del campionat de Catalunya de ral·lis va començar el divendres al Passeig Marítim de Lloret de Mar. La primera etapa comptava amb tres trams, Cladells, Sant Hilari-Collsaplana i Ravell-Arbúcies, a repetir en dues ocasions.

El primer pas per aquests mítics trams, servia per deixar clar que Peláez i Chamorro venien a emportar-se el ral·li. Però no tot seria fàcil per la parella al volant de l’Skoda ja que en el segon bucle de la jornada de divendres l’aigua feia acte de presència. Sota aquestes complicades condicions Peláez punxava la roda davantera dreta en el segon tram, cedint més de 20 segons però aguantant el lideratge de la prova.

La duresa d’aquesta primera etapa quedava reflectida en els destacats abandonaments, Francisco López – Borja Odriozola patien un fort accident al final de la primera passada pel tram Ravell-Arbúcies. Mentre que el vencedor de l’any 2020, el francés Richard Genescà, també deia adeu després del primer tram per problemes tècnics en el seu Toyota Celica GT-Four.

Dissabte de Peláez

Rallye_Lloret_2024_Orriols Moreno_Skoda Fabia evo rally2
© Nacho Mateo

La jornada de dissabte comptava amb la mateixa configuració, tres trams a repetir en dues ocasions, Tossa-Cadiretes (19,11 km), Els Àngels (15,68 km) i Santa Pellaia (7,96 km). Peláez i Chamorro es van encarregar de no deixar cap opció als seus rivals emportant-se tots els millors temps dels trams de la jornada.

Per la seva part, Orriols i Moreno, al volant del Skoda Fabia evo Rally2, van fer bona la seva experiència en els trams de la zona, sabent superar les inclemències meteorològiques de la nit de divendres i administrar bé l’avantatge la jornada de dissabte. Primera posició dins del campionat de Catalunya per amb ells.

Una tercera plaça molt preuada

Rallye_Lloret_2024_Díez_Skoda_Fabia_Rs_Rally2
© Nacho Mateo

La tercera posició va centrar l’atenció de dissabte. Arnaud Genescà era tercer classificat a l’acabar l’etapa de divendres. El francés al volant de l’Skoda Fabia Rally2 encapçalava un trio de pilots separats per només 5,1 segons. El quart era Milne, britànic campió d’asfalt del País Valencià 2023, i Pablo Díez era el cinquè.

Dissabte Díez va iniciar una gran remuntada, va superar al Freddie Milne en els 19 km de Tossa – Cadiretes i es va apropar molt al francés d’Skoda. Genescà es va poder defensar durant tot el primer bucle de Díez, però en el segon pas pel tram de Tossa, Diez li prenia l’última plaça del podi. Els dos trams restants, Els Àngels i Santa Pellàia, servien per consolidar el podi final.

Bona actuació dels catalans

Rally_Lloret_2024_Peugeot_208
© Nacho Mateo

Quim Manresa i Paula Manresa acabaven en setena posició a la general del ral·li, i segons en la del Campionat de Catalunya. El tercer classificat del campionat de Catalunya va ser Antoni Forné que anava acompanyat del copilot mundialista Axel Coronado.

Entre els dues rodes motrius el nivell dels catalans va ser força elevat. Tot i que la victòria va recaure en mans franceses, amb Julien Macary i Valentin Soriano i el seu espectacular Peugeot 208, eren Aleix Arcarons i Christian Gómez (Peugeot 208 Rally4) qui acabarien en segona posició final.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments