Julien Saunier i Marie-Noëlle Ratier van ser el guanyadors absoluts de la 72a edició del Rally Costa Brava en una interessant lluita que es va endur gràcies a la fiabilitat del seu Porsche
La llista d’inscrits per a la primera prova del campionat d’Europa de l’especialitat es veia pletòrica des de la sortida de Girona, amb prop de 250 cotxes sortint des del Pont del Pedret divendres al matí. Tot i trobar a faltar la sortida i la primera cronometrada dijous al vespre, l’itinerari comptava amb 160,01 km contra el rellotge repartits en 12 trams que recorrien l’interior i la Costa Brava.
Els organitzadors d’aquest ral·li, Rally Clàssics, porten des de l’any 2010 organitzant aquesta prova dins del campionat europeu de l’especialitat, mantenint els trams que ens temps preterits van formar part de l’itinerari del campionat del món fins al 2004. A més d’uns trams històrics, la prova també comptava amb la participació d’alguns vencedors de la mateixa. Un ingredients perfectes per aquesta edició.
Lluita de francesos
Tot i que començant amb el dorsal 96, Simon Jean-Joseph es va mostrar de seguida en ritme per lluitar pel triomf amb el seu Subaru Impreza, un cotxe molt semblant al que va utilitzar al campionat de França en els anys 1997 i 1998.
Jean-Joseph i Julien Saunier van mantenir un duel molt interessant tot i la diferència mecànica entre tots dos vehicles. El del Porsche 911 SC es va col·locar líder durant una part de la primera etapa, però un registre estratosfèric del de Subaru en la segona passada per Sant Grau tornava les coses a lloc i deixava a Jean-Joseph líder.
Però la mecànica japonesa tenia uns altres plans per a la parella francesa, en el segon tram de la segona etapa, la primera passada per Collsaplana, la caixa de canvis del Subaru deia prou tot just en el seu pas pel Pla de les Arenes. El francesos podien arribar a final de tram però perdent molt de temps i decidint abandonar al final del mateix.
Saunier, sense el seu gran rival, va aconseguir aleshores el triomf al final del ral·li, el seu primer èxit a l’ERC Històric. Angelo Lombardo amb Giovanni Battista Campeis com a copilot al volant d’un Porsche 911 Carrera RS 3.0 van aconseguir el segon lloc en el seu debut al Rally Costa Brava amb un altre Porsche.
Lombardo qui més suma
Els francesos Thomas Argenti i Olivier Capanaccia que sortien amb un dels múltiples BMW M3 presents en aquesta prova van acabar en tercera posició. Al campionat, va ser Lombardo qui va tenir el millor botí en agafar els punts per al primer lloc per davant de Capanaccia i Marty McCormack.
Lombardo va aconseguir cinc escratx en la segona d’etapa i a més va afegir la victòria de la Categoria 2 al seu triomf a la general de la prova.
James Potter es va imposar a Antonio Parisi a la Categoria 1 per 10,9s, mentre que a la Categoria 3 Jesús Manuel Ferreiro va triomfar amb un Ford Escort RS 1800 MkII. László Mekler va guanyar el nou Trofeu FIA EHRC 1600cc, mentre que Carlos Sampayo va quedar primer a la classificació del Trofeu FIA EHRC FWD, una altra nova iniciativa per a la temporada 2024.
McCormack podria haver lluitat per la victòria absoluta del FIA EHRC si no hagués estat perquè el seu cotxe es va quedar encallat a la tercera marxa a el segon tram, Santa Pellaia, i de nou en el sisè, Els Àngels.
Pascal Perroud va acabar quart tot i danyar seriosament el seu BMW en xocar a cinc corbes del final de la primera passada per Cladells.
Ron Schumann va acabar cinquè davant de Valter Pierangioli, amb Jesús Manuel Ferreiro, Valter Jensen, Michel Ducreux i Guy Trolliet completant el top 10 del FIA EHRC. Antonio Sainz, germà de Carlos Sainz, va acabar 11è després de patir una fallada a l’embragatge.
La propera reunió tindrà lloc a la República Txeca per al Ral·li Històric de Vltava (19-20 d’abril).