Cagiao s’emporta un gran duel amb Cruz en la 25a edició del Rallye de La Llana

La cita va gaudir de diferents punts d’interès a nivell competitiu

L’itinerari del ral·li amb trams mundialistes va ficar a prova pilots i mecàniques

Vic i Ripoll van ser el passat cap de setmana les capitals dels ral·lis a nivell estatal amb la primera cita de la Copa d’Espanya de Ral·lis d’Asfalt. Jorge Cagiao i Enrique Cruz ens van deleitar amb un duel d’alta volada que va caure al favor del pilot d’Alpine després de gairebé 115 km de trams cronometrats.

Ja a la tarda de divendres la Plaça Major de Vic presentava un aspecte sensacional, replena de cotxes de competició i de públic assistent per a viure la cerimònia de sortida. Minuts després, el Circuit d’Osona va ser una festa, amb ple fins a la bandera, i on tots els participants van passar pel traçat donant un bon espectacle per obrir boca. El format per aquest primer tram va ser tot un encert intercalant sortides i fent que les dues passades pel circuit fossin molt amenes per a tots els presents.

Ja en els primers compassos pel traçat osonenc es va poder viure un dels abandonaments sonats de la prova, Miguel Fuster trencava la caixa de canvis del seu Ford Fiesta N5 al primer revolt. El sis vegades campió d’Espanya de ral·lis va comprovar la manca de fiabilitat del seu Fiesta N5 per partida doble ja que al primer tram de l’endemà, al primera passada per Santigosa, tornava a xafar, tot i poder reparar in situ, perdent qualsevol opció.

Rally_Llana_Cruz Ford Fiesta Rally2
Nacho Mateo

Aquesta primera doble passada pel Circuit d’Osona marcava més diferències de les que es podien esperar, ja que Cagiao cedia 8,1s amb Enrique Cruz en un tipus de tram que no s’adaptava gens bé a les característiques del seu Alpine A110.

La remontada de Cagiao

El dissabte les coses canviaven molt ja que el Ford Fiesta Rally2 del canari Cruz començava a cedir terreny tram a tram davant del ritme endimoniat que va imprimir Cagiao. El gallec va marcar els dos millors temps en el primer pas per Santigosa i Coll de Bracons, reduint a quasi la meitat al diferència que havia aconseguit el canari.

Alpens, La Nou i Coll de Merolla dictaven sentència. El d’Alpine va prendre la primera posició del ral·li després del pas per un dels trams més complicat del ral·li, La Nou, i sentenciava la prova en un últim bucle on acabaria imposant-se per 11,9s al pilot de Ford.

En total, Jorge Cagiao – Javier Martínez s’emportaven set millors temps d’onze trams disputats, mentre que els seus principals rivals, Enrique Cruz – Yeray Mújica, es quedaven amb la resta d’escratx amb un total de quatre.

Rally_Llana_Vidales Hereu
Nacho Mateo

Bona actuació dels pilots de casa

Per darrere, el campió asturià, Alberto Ordóñez, i el seu nou copilot, José Pintor, aconseguien un tercer lloc a bord del seu Škoda Fabia R5 fent un ral·li molt sòlid però en terra de ningú. El mateix vehicle amb què els actuals subcampions catalans i del CERT (Copa d’Espanya de Ral·lis de Terra), Xavier Vidales – Jordi Hereu, aconseguien la quarta posició i vèncer, com la temporada passada en l’apartat català.

Cinquè acabava un altre català, Gil Membrado, que aquest cap de setmana s’estrenava sobre l’asfalt amb el Ford Fiesta Rally2. El pilot local va fer una gran demostració al circuit on tantes voltes ha rodat, marcant dos segons millors registres a escasses dècimes del millor temps. Als trams de dissabte va anar de menys a més demostrant una gran adaptació al nou cotxe. Luis Vilariño – David Míguezvan acabar en sisena posició, mentre que Albert Orriols – Xevi Moreno van ser setens i tercers classificats en l’apartat català amb un ral·li de més a menys.

Rally_Llana_Membrado Ford Fiesta Rally2
Nacho Mateo

La propera cita del català de ral·lis serà el 3 i 4 de maig per la disputa del Ral·li Ciutat de Valls, mentre que la següent cita del CERA serà el 29 i 30 de juny pel Villa de Adeje.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments