Tenim massa proves, un calendari mal repartit o falta d’interès?

Fa poques setmanes parlava amb un bon amic sobre la quantitat de proves que teníem al català de ral·lis per davant abans de l’estiu. Jo, passionari de mena, deia que no teníem massa proves mentre que ell m’enumerava ral·lis i caps de setmana i no li sortien els comptes.

La veritat és que el temps li està donant la raó i aquest proper cap de setmana podem viure una de les primeres conseqüències. Fa menys de dues setmanes estàvem a Ripoll per la disputa del ral·li de La Llana, una prova que ha tingut un ascens fulgurant en els últims temps i que aquest any ha puntuat pel CERA, amb tot el que això comporta.

A finals de mes tenim el ral·li Empordà, on – probablement – es repetiran per tercera vegada en menys de tres mesos els trams de Els Àngels o Santa Pellaia, ja que són els trams que formen part del seu recorregut des de «in illo tempore». Entremig un ral·li Ciutat de Valls com a única prova en el calendari del català d’asfalt que es disputa per les carreteres de la demarcació de Tarragona.

Ahir, l’escuderia Costa Daurada, organitzadora de l’esdeveniment, feia una crida per als indecisos en assistir com a participants de la prova fessin la seva inscripció, ja que la baixa xifra de participants feia perillar la seva celebració. I és que el Valls té un bon embolic, amb un còctel força complicat, ral·li entre dues proves amb molta inscripció, desplaçament més «llarg» de l’any (depèn de per a qui, és clar) i enmig d’un «pont», el de l’1 de maig.

Però no volia que aquest article es centrés en una prova, parlo del calendari. I és que des de l’inici del campionat 2024, els dies 17 i 18 de febrer per la disputa del Rally Lloret, i fins a la segona setmana de juny que es disputarà la tercera cita de terra a Artés, haurem tingut de mitjana una prova cada dues setmanes, entre terra i asfalt.

Si mirem la segona part de calendari, i obviant un juliol orfe on només hi ha el ral·liesprint de la Cerdanya, la situació podríem dir que «millora», ja que al setembre comptem amb dues proves i a més, consecutives, mentre que a l’octubre només en tindrem una, el RallyRACC puntuable pel SCER. Per l’última fase de la temporada al novembre tindrem Tàrrega, 2000 Viratges i Vidreres amb només una setmana de descans.

Pot ser és un calendari molt atapeït per un esport tan car i on un problema en una prova et pot dexiar sense opcions en participar en la següent cursa. Pot ser hauríem de replantejar-nos un calendari més apte per a tothom. Un calendari on totes les organitzacions puguin assolir una bona quota de participants i no fer perillar ral·lis deixant orfes territoris sencers mentre d’altres es repeteixen.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments