El WRC prova el nou sistema de dades en directe a Letònia

Batejat com a Centre de comandament, el concepte forma part del pla del promotor del WRC per millorar la capacitat del campionat de comunicar als aficionats el desenvolupament de les proves

El Campionat del Món de Ral·lis realitzarà aquest cap de setmana a Letònia una prova d’un nou sistema de dades en directe que forma part dels plans per millorar la seva cobertura de retransmissions el proper any.

El promotor ha estat treballant amb els equips per extreure més dades dels cotxes i augmentar la interacció en directe entre les tripulacions i els seus equips a través de la ràdio d’equip a l’estil de la Fórmula 1. El WRC ha contractat l’antic director del equip Hyundai WRC, Andrea Adamo, per dirigir el projecte.

Després d’una estrena exitosa de la tecnologia durant una prova prèvia a l’esdeveniment, el sistema s’instal·larà al Ford Puma Rally1 de Martins Sesks aquest cap de setmana per permetre als organitzadors del campionat analitzar el seu rendiment durant una prova del WRC.

El director de ral·lis del WRC, Simon Larkin, va explicar com van anar les primeres proves al mitjà britànic Autosport.

Vam instal·lar un sistema de transmissió de dades al cotxe quan Adrien Fourmaux va estar conduint durant un dia i el lliurament de dades va ser força efectiu i més efectiu del que pensàvem.

Els enginyers de M-Sport van quedar molt satisfets amb el que van veure, així que estem molt contents amb com ha anat i el nostre pla és instal·lar un sistema al cotxe de Sesks a Letònia perquè puguem accedir nosaltres i no l’equip, per fer un poc més de prova al món real.

Després ho tornarem a fer a Finlàndia, potser amb un cotxe de cada equip. Crec que a Grècia probablement començarem a provar un sistema de ràdio únic. Es tractarà de provar, provar i provar.

Quan comencem a Montecarlo [la temporada que ve], que és el pla, volem que sigui sòlid i útil. Estem sent molt considerats i progressistes amb la manera com estem provant.

Hi ha la possibilitat que hi hagi centenars de canals de dades, i no els volem tots perquè els equips podrien invertir en enginyers addicionals per analitzar-los.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments