Publicat el nou BoP per a les 6 hores d’Austin

Els organitzadors del WEC han publicat aquest dilluns el Balanç de rendiment per a la propera prova de la temporada, Lone Star Le Mans, o també conegudes com les 6 Hores d’Austin.

Aquest nou BoP pretén refinar les dades de cada cotxe introduït a Hypercar o LMGT3. En la primera categoria, és el Peugeot 9X8 el que més s’aprimarà, amb catorze quilos menys a la bàscula. Ara amb un pes de 1037 kg, el cotxe francès pesa el mateix que el Cadillac i el BMW. Però aquest trio encara mostra un cert pes addicional de set quilos en comparació amb el cotxe més lleuger, el Lamborghini SC63, que perd nou quilos. Camí invers per al Toyota GR010, victoriós al Brasil durant l’última prova. De fet, a Austin pesarà cinc quilos més, arribant a un pes de 1065 quilos, que és el més alt de la categoria.

El cotxe japonès també és el més afectat pel que fa a la potència disponible fins a 250 km/h, ja que perd 9 kW, passant ara a 497. És rar o fins i tot sense precedents arribar a una xifra de potència tan baixa des de l’arribada del Categoria Hypercar el 2021. El Toyota es beneficiarà, però, d’un guany de potència del 4,8% per sobre dels 250 km/h, que li podria ajudar en la llarga recta del Circuit de les Amèriques. Les dades energètiques disponibles són molt semblants entre els equips, amb 901 kJ per al Ferrari, que és el menys dotat, i 908 per al Lamborghini, que tindrà més energia.

Pel que fa al LMGT3, és sobretot en el pes dels cotxes que s’han centrat les majors modificacions de BoP, ara el Porsche guanya 15 quilos més, on alguns dels seus adversaris, el BMW i el Corvette en particular, perden 14 quilos. Lamborghini també es veu afectat per aquesta pèrdua de pes, amb 13 quilos menys a la bàscula. Aquestes dades s’han d’afegir a les del Success Ballast, un sistema de llast més o menys important en funció del rendiment dels cotxes individuals a cada esdeveniment. També aquí és Porsche el que presenta l’excés de pes més gran, amb 30 quilos més per al número 92 i 25 per al número 91.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments