Penúltim cap de setmana del World Rallycross Championship, aquesta vegada a la península Ibèrica, al mític circuit de Montalegre on de nou doble cursa i un bon sac de punts a repartir
El cap de setmana va comptar amb la participació a mode d’exhibició de José «Cohete» Suárez qui es va passar al volant del vehicle «demo» de l’equip CE Dealer Team (PWR Group) amb el que corren Niclas Groholm i Klara Andersson, per donar unes voltes al circuit portuguès i deixar bocabadats als convidats VIP a l’esdeveniment.
Cap de setmana en què la instaurada «Battle of Technologies» tindria un paper important, ja que el circuit es troba a uns 1000 metres sobre el nivell del mar, comprometent les prestacions dels motors dels Supercars tèrmics, igual com succeeix al WRC a Mèxic.
La jornada de dissabte va acontèixer sense gaires sorpreses, Kristoffersson s’emportaria la victòria final sense gaires ensurts. Les curses per la part del darrera van tindre de tots els colors, com el cas d’Ole Christian Veiby protagonitzant una acció on va impactar contra una barrera de neumàtics amb el seu Polo després de l’accident de Timmy Hansen.
Els germans Hansen, amb el seu pla estratègic de anar un darrere de l’altre per tal de poder impedir a Kristoffersson que els deixes endarrerits va quedar fer miques.
El Diumenge però Kristoffersson va perdre el protagonisme en favor del jove dels Hansen qui va aprofitar una errada en la sortida de Johan, per guanyar la final i retallar punts a la classificació del campionat.
Campionat que es decidirà a la Xina el proper mes d’octubre en un emplaçament encara per descobrir. Johan Kristoffersson i Kevin Hansen clarament aspirants al titol final aquesta temporada.
Pel que fa a l’Europeu, el campionat continental feia la seva darrera aturada a Portugal, una temporada escurçada per la cancel·lació de la prova inicial a Essay, França.
Euro RX1
Corona per la jove estrella del ral·licròs britànic, l’irlandès de 20 anys Patrick O’Donovan (fill de Ollie O’Donovan, vell conegut de l’Europeu i el British Rallycross) que s’ha proclamat campió d’Europa en RX1, o el que es el mateix, Supercar.
Amb la gran agressivitat que el caracteritza, ja des del començament de campionat, el jove pilot ha demostrat ser un dels noms a tenir en compte de cara al futur en aquesta disciplina.
El Peugeot 208 (ex-Hansen) que fou segon a la darrera temporada de l’Europeu en mans de Janis Baumanis, ha estat la seva oficina i se l’ha preparat per dominar quasi tota la temporada.
RX2e
Títol resolt a la categoria elèctrica destinada a joves talents, entre d’altres. El pilot, campió al 2023, Nils Andersson, aconseguia defensar el títol i proclamar-se campió per segon cop amb el seu equip Team E. Nils Andersson pilot escudat per l’equip del 6 vegades campió del món de l’especialitat, Johan Kristoffersson.
Euro RX3
Campionat pel pilot alemany, Nils Volland, fill del propietari de l’equip Volland Racing, Ralf Volland, un altre vell conegut de la disciplina. El jove pilot a bord d’un Audi A1 S1600 va aconseguir el títol per una cadena d’infortunis aliens a ell, que van succeïr darrere seu a la final, on el líder de la cursa Joao Ribeiro es jugava el títol i matemàticament a falta de dues voltes ho era, fins que una col·lisió amb diversos pilots va fer pujar a Nils Volland les posicions necessàries per poder endur-se el guardó. Decepció total de Joao Ribeiro qui va ser arravatat el títol a la prova de casa en les darreres voltes de la final.