El RallyRACC Catalunyan Costa Daurada 2024 arriba en la fase decisiva del SCER

La prova catalana puntuarà per a 12 campionats i trofeus

El RACC ha dissenyat un itinerari practicament igual al de l’edició anterior, centrat en els trams de la Terra Alta

El 59è RallyRACC Catalunya-Costa Daurada arriba en una etapa decisiva del Supercampionat d’Espanya de Ral·lis 2024 (S-CER). Després de set mesos d’intensa competició, aquest esdeveniment torna a la terra, on els principals favorits es disputaran el títol. La temporada, que va començar al Rally Tierras Altas de Lorca, arriba a la seva fase culminant amb dues proves consecutives sobre aquest tipus de superfície, amb el títol encara per decidir.

El tram urbà de Salou, programat per divendres a la tarda, inaugurarà el ral·li, amb set especials més el dissabte, sumant gairebé 100 quilòmetres cronometrats. Però abans, a les 14 h i a la zona d’Emprius de la mateixa localitat, començarà una de les parts més importants de la prova, la classificació per determinar l’ordre de sortida de la prova.

En el conegut shakedown de la vila marinera es donaran cita els pilots per intentar aconseguir el millor registre per poder seleccionar la millor posició de sortida pels trams de dissabte de la Terra Alta.

RallyRACC_2023_FIARallyStar
Nacho Mateo

Tot i les pluges que estan caient en aquestes últimes hores, sembla que la jornada de dissabte el temps es mantindrà estable sobre els sorrencs camins de la Terra Alta. La Pobla de Massaluca – Vilalba obrirà foc dissabte al matí amb el tram més llarg de la prova amb els seus 23,28 km. La versió light del mític tram de «Terra Alta» ja va ser decidisiu en l’edició de 2023 i aquest any pot ser-ho de la mateixa forma.

De Vilalba dels Arcs els participants es dirigiran cap a Horta de Sant Joan per recórrer els 18,62 km del tram Horta – Bot. Una cronometrada sobre uns camins en perfecte estat i on la segona part del tram, en baixada, és espectacular.

Per finalitzar el bucle – i el ral·li a la tarda – els participants hauran de fer front a l’especial més curta de la que es disputen a la Terra Alta. Gandesa i els seus 6,49 km de pujada dictaran sentència. El tram urbà de Salou es repetirà al migdia entre els dos bucles.

Principals candidats

RallyRACC_2023_jan_solans_hyundai_i20_rally2
Nacho Mateo

Alejandro Cachón i Borja Rozada, amb el Toyota GR Yaris Rally2 de Toyota Gazoo Racing Spain, mantenen un lideratge ajustat amb només dos punts d’avantatge sobre Diego Ruiloba i Ángel Vela, que recentment han guanyat al Rallye Villa de Llanes amb el Citroën C3 Rally2.

El Recalvi Team, liderat per José Antonio Suárez i Alberto Iglesias, arriba amb confiança després de la seva victòria a principis d’any sobre terra, mentre que Nil Solans i Marc Martí tornen amb força amb Hyundai després d’un any d’absència del S-CER.

Els recents campions de WRC3, Diego Domínguez i Rogelio Peñate, també s’han sumat a la competició amb un altre Toyota GR Yaris Rally2 gestionat per Teo Martín Motorsport. A més, Pepe López i Gil Membrado de Past-Racing també hi seran presents amb un Ford Fiesta Rally2.

RallyRACC_2023_perez romero peugeot 208 rally4
Nacho Mateo

En total, a més del SCER hi punutaran la Copa d’Espanya de Ral·lis de Terra, el Campionat de Catalunya de Ral·lis Absolut i de Terra, Beca RTS Júnior, Clio Trophy Spain Tierra, Toyota Gazoo Racing Iberian Cup, Peugeot Rally Cup Ibérica, Desafío Peugeot, Copa Kobe, Volant RACC – Trofeu Mavisa, Challenge Rallycracks by Rallycar i Desafío Kumho Tierra.

Podeu llegir una anàlisi completa dels principals inscrits al RallyRACC en aquest article.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments