Amb motors derivats de la competició, el Porsche 911 GT3 ha dominat tant en circuits com en carreteres, oferint rendiment i precisió amb cada nova edició des de 1999
La presentació del primer Porsche 911 GT3 al Saló de Ginebra el 1999 va marcar el naixement d’una icona per a la marca alemanya, que aquest any celebra el 25è aniversari d’aquest model que ha deixat empremta tant en competicions com en carretera oberta. La seva combinació de rendiment, lleugeresa i disseny el fa destacar en cada versió, mantenint-se fidel a l’essència Porsche.
La primera generació del 911 GT3, basada en el Carrera RS, equipava un motor boxer de 3,6 litres derivat del 911 GT1, capaç de produir 360 CV. El model es va fer notar quan Walter Röhrl va aconseguir completar una volta al Nürburgring Nordschleife en menys de vuit minuts, una fita impressionant per a un cotxe homologat per a la carretera. El motor arribava a la seva màxima potència a 7.200 rpm, amb un comportament precís que va captivar tant aficionats com pilots professionals.
Durant les dècades següents, el 911 GT3 ha anat evolucionant per adaptar-se a les exigències modernes de la competició i la conducció esportiva. La segona generació, llançada el 2003, va introduir millores en potència amb 381 CV. Posteriorment, el model de 2006 va augmentar a 415 CV i va incorporar el sistema de suspensió activa Porsche Active Suspension Management (PASM), millorant encara més l’experiència de conducció.
L’any 2009, el GT3 va veure la seva cilindrada augmentada a 3,8 litres, produint 435 CV, amb modificacions aerodinàmiques que van duplicar la pressió de contacte amb el terra, consolidant-se com un dels models més competitius en circuits d’alta velocitat.
La tercera generació, presentada el 2013 coincidint amb el 50è aniversari del Porsche 911, va afegir innovacions significatives, com la transmissió automàtica de doble embragatge PDK i un motor de 475 CV, permetent que el model completés una volta al Nürburgring en menys de 7 minuts i 30 segons. El 2017, Porsche va augmentar la potència fins als 500 CV amb una cilindrada de 4,0 litres, oferint la possibilitat d’escollir entre transmissió manual o PDK, una opció que va atraure molts puristes del volant.
La generació actual, la 992, va ser llançada el 2021, amb un motor boxer de 4,0 litres que entrega 510 CV. Aquest model incorpora tecnologies derivades directament de la competició, com la suspensió davantera doble wishbone i una aerodinàmica optimitzada, reafirmant la seva posició com un dels cotxes més avançats de la gamma Porsche 911.