Aquest cap de setmana es disputarà l’última i decissiva cursa del WEC
La darrera cursa del Campionat del Món de Resistència (WEC), les 8 Hores de Bahrain, ja coneix el seu Balanç de Rendiment (BoP en anglès) que pot determinar quina de les tres marques s’endurà els títols de Pilots i Constructors. Amb avantatge inicial a la classificació, Porsche s’enfrontarà a un lleuger desavantatge imposat per la BoP respecte als seus rivals Ferrari i Toyota.
En el cas de Ferrari, l’Hypercar 499P rep 10 kW de potència addicional i redueix el seu pes en 2 kg respecte a l’última prova a Fuji, guanyada precisament per Porsche. Tot i això, el model italià veurà una pèrdua del 0,9% de la seva potència quan superi els 250 km/h, fet que podria afectar el seu rendiment en les rectes de Sakhir.
Toyota també surt beneficiada en aquesta última BoP de la temporada, amb la GR010 Hybrid perdent 5 kg i guanyant 6 kW de potència. Aquesta configuració busca augmentar les possibilitats de la marca japonesa en la lluita pel títol contra Porsche i Ferrari.
Per la seva banda, Porsche veu com el seu 963 augmenta el pes en 7 kg, tot i guanyar 2 kW de potència, deixant l’Hypercar alemany en una posició menys favorable per la cursa decisiva.
Les marques franceses també han rebut ajustaments: l’Alpine A424, després d’assolir el seu primer podi al Japó, sumarà 4 kg i perdrà 1 kW de potència, amb una reducció de potència del 4,3% a més de 250 km/h. Peugeot, amb la 9X8, obté un guany de 7 kW i es manté com el vehicle més lleuger de la graella, tot i que patirà una pèrdua de rendiment del 5,2% per sobre dels 250 km/h. Així, la BoP configura un final de temporada al WEC en què els ajustos podrien ser decisius per definir els campions de la temporada 2024.