Cornet i Bartés tanquen el top5 després d’una nit de lluita aferrissada
Banús s’imposa a la Promoció i Pedrosa brilla en el seu retorn al VolantRACC on San Andrés s’emportava el trofeu
La 63a edició del 2000 Viratges organitzada pel Biela Club Manresa va tenir dos clars protagonistes, Toni Forné i Axel Coronado. La dupla al volant de l’Skoda Fabia Evo Rally2 no van donar opcions als seus rivals i es van imposar en 14 dels 15 trams cronometrats que es van disputar.
Tot i que la prova estava dissenyada per comptar amb 16 trams, la primera cronometrada de la jornada, La Bassa, s’havia de suspendre perquè l’ambulància que havia d’estar en aquell tram no va arribar a l’hora. Així doncs, la primera especial del ral·li passava a ser Vilaredes, on Forné – Coronado ja imposaven el seu ritme endossant un segon per quilòmetre als seus principals perseguidors, Orriols i Moreno, i dos a Parés – Requena.
Per darrere les lluites per entrar al top5 eren aferrissades. Aleix Arcarons – Christian Gómez arribaven a la segona assistència d’Artés en quarta posició, amb Salvador Mora – Òscar González (Toyota Yaris) tancant els cinc primers llocs, però un impetuós Ramon Cornet li xafava els talons amb el Renault Clio Rally5 amb el que tornava a la competició després d’un any aturat. Arnau Bartés i el seu no copilot per aquesta prova, Daniel Atarés, eren a tan sols 2,1 segons.
Al VolantRACC el títol es decidia en el segon tram del ral·li, quan Kilian Santana – Isaac Pujol se sortien de la carretera veient-se obligats a abandonar. Això deixava als líders del certamen, Jordi San Andrés – Carlos Cabrero, amb via lliure per assegurar-se el trofeu. A la Promoció la lluita era aferrissada entre Banús – Sans i Ros – Camara, després de set trams la diferència era de poc més de 5 segons.
Una nit de lluita per entrar al top5
Els complicats trams de nit del Bages, Sant Salvador, El Pont de Vilomara, Talamanca i la superespecial d’Artés, continuaven amb la mateixa tònica per davant amb Forné i Coronado marcant la pauta i ja més gestionant l’avantatge amb els seus rivals. Aquest fet va permetre a Orriols marcar el seu únic escratx en el segon pas pel Pont de Vilomara.
Per darrere vivíem un dels ensurts de la prova, quan Arcarons – Gómez es saltaven l’últim control stop de la superespecial d’Artés al no veure’l a temps. Per sort per a tothom la situació va acabar amb només un ensurt i una penalització per a la parella del Peugeot 208 Rally4.
Aquesta situació feia pujar a Ramon Cornet – Manel Muñoz a la quarta posició final i a l’Aranau Bartés – Daniel Atarés a tancar el top5. Una cinquena posició molt lluitada amb Mora – González que van arribar a estar empatats a temps en el tretzè tram.
La promoció i el VolantRACC es decideixen sota els focus
Tot i la igualtat mostrada durant els trams del matí i migdia entre Banús i Ros, la nit dictaria sentència entre els dos candidats a la promoció. Banús amb el Citroën Saxo va anar ampliant les diferències fins que en el primer pas per Talamanca, Ros cedia més d’un minut per problemes amb el seu Peugeot 206 que s’estenien als altres trams i feia acabar la prova a més de tres minuts del vencedor.
Al VolantRACC es confirmava l’exhibició de Marc i Laura Pedrosa en el seu retorn després de la lesió que els ha apartat la major part de la temporada. El pilot al volant del Peugeot 208 mostrava un ritme endimoniat sobre l’asfalt bagenc, no donant opció als seus dos rivals.
San Andrés – Cabrero s’emporten la 46a edició del VolantRACC, segon any consecutiu que s’emporta el trofeu el debutant procedent de la Promoció i becat per la Federació Catalana d’Automobilisme.