Toyota domina amb un doblet, Ford assegura el podi amb Ekström, i Dacia queda fora del top 3 en una edició marcada pels desafiaments.
Yazeed Al-Rajhi i Timo Gottschalk (Toyota Overdrive) han guanyat el Dakar 2025, completant més de 8.000 km en una edició que consolida el pilot saudita com un dels pilots més destacats de ral·li-raid al endur-se la prova més dura del món. Amb una última etapa de només 61 km, Al-Rajhi ha mantingut l’avantatge acumulat, coronant-se 10 anys després dels seus inicis en el Dakar. Per a Gottschalk, és el segon triomf, després de la seva victòria el 2011 amb Al-Attiyah.
Toyota domina el podi, Ford debuta amb èxit
Toyota assegura un doblet amb Henk Lategan i Brett Cummings en segona posició, a 3’57 del líder. Tot i liderar gran part del ral·li, errors a l’Empty Quarter i problemes de navegació els han apartat de la victòria. Mattias Ekström i Emil Bergkvist, amb el Ford Raptor T1+, completen el podi gràcies a la seva constància i regularitat.
Nasser Al-Attiyah i Édouard Boulanger (Dacia) han acabat quarts després de perdre temps en diverses avaries i penalitzacions.
Bons resultats pels catalans
El millor català classificat ha estat Dani Oliveras, copilot de Yacopini, que ha acabat en setena posició final. Entre els pilots, el millor català classificat és Pau Navarro, en 19a posició de la general i tercer de la categoria Challenger i al volant d’un Taurus T3.
El següent català classificat després d’Oliveras és Oriol Mena, copilot del lituà Baciuska, en dotzena posició, el problema viscut durant la primera jornada, on van perdre 2 hores i 20 minuts els va penalitzar molt la resta de la cursa. El copilot de Lucas Moraes, Armand Monleón, és el tercer català classificat, finalitzant en 15a posició.
El quart català i primer pilot ha estat Pau Navarro, mentre que els cinquens han estat Nandu Jubany i Marc Solà que han quallat una actuació sensacional acabant en 28a posició, fet que porta al cuiner a ser el primer pilot de casa classificat en la categoria Ultimate.
Isidre Esteve i Txema Villalobos han acabat en una molt bona 32a posició. La resiliència de la catalana ha estat clau per arribar al final d’aquest dur Dakar.
Cavigliasso en Challenger i Heger en SSV
En la categoria Challenger, Nicolas Cavigliasso i Valentina Pertegarini (Team BBR) han guanyat, afegint un nou èxit al seu palmarès després del triomf en quad el 2019.
En SSV, l’equip Sébastien Loeb Racing ha revalidat el títol amb els americans Brock Heger i Max Eddy, gràcies al nou Polaris RZR Pro R Sport. Gerard Farrès ha aconseguit arribar al final en sisena posició.