La FIA ja prepara la normativa del WRC 2027 amb els equips

Toyota ha mantingut converses amb la FIA per tal de que la nova normativa arribi en temps i forma

En un context on el campionat del món de ral·lis (WRC) busca redefinir el seu futur,  Tom Fowler, representant de Toyota Gazoo Racing, ha parlat sobre la implementació de la regulació WRC27, oferint la seva visió sobre com els fabricants, la FIA i les parts interessades estan treballant per remodelar l’esport.

La FIA va publicar al desembre les línies mestres d’aquesta nova normativa. Els futurs vehicles de la màxima categoria podran estar equipats amb motors de combustió, híbrids o elèctrics, i tindran un preu màxim de 345.000 euros. Aquests cotxes podran utilitzar carrosseries de diferents segments adaptats a la gàbia de seguretat existent. Es tracta, d’alguna manera, de libertitzar la normativa per poder captar al màxim de nombre de marques interessades.

Toyota al capdavant de les negociacions amb la FIA

Fowler destaca el paper de Toyota en aquest procés col·laboratiu, però també assenyala reptes pendents. Segons el representant de l’equip Toyota, la Regulació WRC27 és el resultat d’un treball intens entre la Federació Internacional de l’Automòbil (FIA), els fabricants i altres actors clau (com el promotor)

Quan observem la visió global de la normativa 27, com a Toyota, hem treballat molt amb la FIA per fer que això es materialitzi a temps.

Tom Fowler

Aquest marc normatiu, que afectarà aspectes tècnics, esportius i de costos, busca equilibrar la competitivitat amb la sostenibilitat a llarg termini del campionat:

La formació de la normativa és un procés col·laboratiu entre la FIA, els fabricants i altres parts interessades. És important que tothom aporti el seu feedback i ajudi a posar tota la informació disponible a l’abast de totes les parts per prendre les decisions adequades».

Tom Fowler

No obstant això, el representant de Toyota reconeix que no totes les parts han contribuït de la mateixa manera, fet que col·loca altres marques del campionat en un nivell d’interès diferent respecte al futur del campionat.

Crec que l’aportació no ha estat igual per part de tothom.

Tom Fowler

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments