El Circuit Internacional de Lusail, a Qatar, va acollir el pròleg del WEC 2025, una sessió de proves conjunta amb tots els equips que ha deixat algunes pistes per a la nova temporada.
Amb 42 cotxes inscrits —xifra rècord—, el campionat consolida el seu moment dolç amb Cadillac emergint com un dels grans protagonistes d’aquests primers dies de proves. Els seus V-Series.R han demostrat una consistència remarcable, situant-se recurrentment entre els cinc primers durant les sessions. Sebastien Bourdais, a només 0,145 segons del millor temps, va evidenciar el potencial de l’equip nord-americà, especialment en tandes llargues.
No obstant això, el focus també s’ha posat en el Ferrari 499P, considerat un dels favorits. La escuderia italiana arriba amb un cotxe 38 kg més lleuger que el 2024, una pèrdua de potència mínima (-2 kW) i un kit evo que sembla adaptar-se bé als traçats com Lusail. Durant els tests, va acabar entre els tres primers en totes les sessions, consolidant les expectatives.

La sorpresa positiva ha estat BMW, amb el seu M Hybrid V8 #20 registrant el millor temps absolut (1:38.971s). Per la seva banda, Alpine ha mostrat avenços gràcies al joker tècnic implementat aquest hivern, encara que els temps oficials romanen discrets. El Peugeot, en canvi, ha revelat certes dificultats en ritme pur, però confia en la seva capacitat per gestionar curses llargues amb estratègies de tandes llargues.
El primer català classificat en aquests dies de test ha estat Miguel Molina amb el Ferrari 499P #50 acabant en sisena posició. Alex Riberas, amb el nou Aston Martin dorsal #009, acabava en catorzena posició a +2.382 segons del millor temps.

A punt per l’inici de temporada
El Balance de Rendiment (BoP) ha marcat diferències significatives. Toyota i Porsche, habituals dominadors, s’han vist penalitzats. Mentrestant, Aston Martin ha optat per un enfocament pragmàtic: completar voltes, provar la fiabilitat i evitar riscos. Els temps no han estat molt ràpids, però la robustesa del cotxe britànic és clau en aquest inici de projecte.
El proper dissabte, les 1.812 Hores de Qatar —prova inaugural del campionat— posarà totes aquestes tendències a prova. La gestió de pneumàtics, l’impacte real del BoP i la capacitat dels equips per adaptar-se a les condicions de la primera cursa d’una temporada que promet ser la més competitiva de la història del WEC.