La nova posada en escena de la família Eriksson aterrava Portugal amb intenció de plantar cara al mundial de ral·licròs, en el que esdevé una nova era en el món de l’especialitat i al RallyX qui encetava el que serà el seu desplegament global.
Montalegre seria el lloc escollit per acollir les primeres dues rondes en la seva caravana europea, més concretament el RallyX Euro.
Entre les categories que hi participaven, destacaven:
- Open 4WD: tracció 4×4 majorment Supercars.

- FC2 – First Corner 2 (un nou concepte de “Supercar” del preparador suec OlsbergsMSE)

- Open 2WD: dues rodes motrius, tracció davantera o darrera.

- Car Cross: amb les diferents muntures habituals a l’autocros.

- Supercar Lites: amb l’excepcionalitat d’un Skoda Fabia N5 del preparador RMC.

Entre els diferents pilots participants cal destacar la participació de diversos pilots peninsulars entre els quals trobem pilots experimentats en el món de l’autocròs i ral·licròs estatal.
Iago Rodriguez, Oscar Fuertes (fill del pilot Astara al Dakar) dins de la categoria Car Cross van aconseguir fer-se un lloc al podi, segon i tercer respectivament a la jornada de diumenge.


El gallec Sergio Bello, per la seva part, aconseguia un tercer lloc diumenge amb el seu Skoda Fabia N5 RMC dins de la difícil categoria del Supercar Lites.

Tots tres pilots, habituals del CERX, doncs, passaven a crear una nova pàgina en la curta història del ral·licròs estatal.
Propera cursa, Valkenswaard, Països Baixos.
