La cita comptava amb 56 km contra el rellotge i fins a sis vehicles de la categoria Rally2
Organitzat per l’escuderia TRAM, el Ral·li del Trepat 2025 tenia un itinerari format per dos trams diferents a realitzar en tres ocasions amb un total de 56 km contra el rellotge. I ja, en la primera cronometrada, en el primer pas pel tram A, Alejandro Mauro i Adrián Pérez deixaven clares les seves intencions. En els 9,19 km que tenia aquest primer tram la parella de MAPO va endosar més de 16 segons als seus principals rivals, Nani Roma i Ion del Cid.
La diferència amb el tercer classificat encara era més gran. José Luis Garcia – Jordi Forcada amb l’Skoda Fabia RS Rally2 arribaven al primer pas per l’assistència a 54 segons del primer classificat i amb un bon marge amb els quarts, Nandu Jubany i Marc Solà, que després d’un primer tram complicat remuntaven i avançaven a un Jordi Nualart que amb el Renault Clio Rally5 demostraven una gran velocitat.

Tot i que en les següents passades les diferències es van anar reduint, Mauro i Pérez van serguir encadenant escratx rere escratx no deixant-ne cap pels seus rivals. Al final de la prova la diferència amb Nani Roma – Ion Del Cid va arribar al minut i vint-i-nou segons. Per darrere Nandu Jubany remuntava fins a arribar a la tercera posició. Tot i quedar a més d’un minut de la segona posició, el famós xef va tornar a completar una gran actuació, fent un ral·li de menys a més acabant amb gairebé mig minut de marge sobre els quarts classificats, José Luis García – Jordi Forcada.
Nualart primer dues rodes motrius
En un ajustadíssim duel, tot i la diferència mecànica, Josep Bigas i Nacho Paz tancaven el top5 amb el Citroën C3 Rally2 per un estret marge d’1,2 segons amb el Renault Clio Rally5 de Jordi Nualart i Daniel Riveras. Amb aquesta brillant actuació Nualart era el primer dues rodes motrius i aconseguia així acabar la primera prova de l’any 2025 després d’acumular dos abandonaments en les primeres dues cites que havia disputat fins al moment.

En la copa Astra, el duel entre Joan “Bala” Roca i Ramon Gené va caure del cantó del pilot de Vauxhall. Tot i que la prova estava dominada pel pilot Opel, Gené i Que es van veure obligats a abandonar abans de l’últim tram. Així doncs, i contra tot el que ens tenien acostumats, Roca – Amblàs van fer valer el factor de la fiabilitat i resistència per acabar la prova en setena posició final. Una posició per davant de la pilot paraguaiana Andrea Patricia Lafarja amb un Volkswagen Polo R5.
Solorzano repeteix

Víctor Solorzano i Carles Cortés es van endur la copa ASR Kumho per davant d’Oriol Dot i Domènech Castellet. Per a Solorzano és el segon triomf en aquesta prova després del que va aconseguir la temporada passada dins de la Challenge. Tot i que Dot va ficar-li les coses difícils a Solorzano en els primers compassos del ral·li, a partir del segon bucle les diferències es van anar eixamplant fins als 26 segons.
Com és habitual en aquesta copa on els Ford Focus són els protagonistes, les coses van anar molt ajustades. Alex Rabell era tercer en el primer tram, però Sergi Sauquet va arravatar-li de seguida aquesta posició del podi i va anar directe cap a la segona de Dot. La remuntada va estar a punt d’assolir-se quan en el cinquè tram la diferència entre el segon i el tercer d’aquesta copa estaven separats per tan sols vuit dècimes. Dot reaccionava en l’última cronometrada i podia retenir la segona posició i el lideratge de la copa després del triomf en la primera cursa a Rocafort de Vallbona i aquest segon lloc a Montblanc.
La pròxima cursa del Campionat de Catalunya de ral·lis serà a finals de mes sobre asfalt a Valls, continuant el periple tarragoní del campionat. La terra tornarà a mitjan de maig amb la segona edició del Vila d’Artés.
Pos | Equip | Vehicle | Pen | Temps | Dif.1er |
1 | MAURO-PEREZ | SKODA FABIA RS RALLY2 | 41’09″8 | ||
2 | ROMA-DEL_CID | FORD FIESTA RALLY2 | 42’39″1 | +1’29″3 | |
3 | JUBANY-SOLA | SKODA FABIA RS RALLY2 | 43’44″5 | +2’34″7 | |
4 | GARCIA-FORCADA | SKODA FABIA RS RALLY2 | 44’11″2 | +3’01″4 | |
5 | BIGAS-PAZ | CITROËN C3 RALLY2 | 45’44″7 | +4’34″9 | |
6 | NUALART-RIVERA | RENAULT CLIO RALLY5 | 45’45″9 | +4’36″1 | |
7 | ROCA-AMBLAS | VAUXHALL ASTRA | 48’10″5 | +7’00″7 | |
8 | LAFARJA-MAUNE | VOLKSWAGEN POLO RALLY2 | 20″ | 48’34″8 | +7’25″0 |
9 | SOLÓRZANO-CORTES | FORD FOCUS 1.6 16V | 48’47″8 | +7’38″0 | |
10 | DOT-CASTELLET | FORD FOCUS 1.6 16V | 49’14″5 | +8’04″7 | |
11 | SAUQUET-CAMPRUBI | FORD FOCUS 1.6 16V | 49’16″4 | +8’06″6 | |
12 | LLORDES-MONTILLA | FORD FOCUS 1.6 16V | 49’29″8 | +8’20″0 | |
13 | RABELL-TORT | FORD FOCUS 1.6 16V | 49’32″2 | +8’22″4 | |
14 | GARCIA-GARCIA | FORD FOCUS 1.6 16V | 49’57″1 | +8’47″3 | |
15 | CARRILLO-SOLÀ | FORD FOCUS 1.6 16V | 50’04″4 | +8’54″6 |