Josep Maria Martí triomfa en la cursa esprint de la F2, Mari Boya puja al podi a la principal de F3, i Bruno Del Pino continua acumulant quilòmetres valuosos
El cap de setmana del Gran Premi d’Hongria, celebrat de l’1 al 3 d’agost de 2025, ha estat intens. D’una banda, hi ha hagut èxits que il·lusionen; de l’altra, jornades més discretes però igualment enriquidores. En definitiva, un cap de setmana de molts aprenentatges.
Per als pilots de casa, la cita hongaresa –desena ronda per a la Fórmula 2 i novena per a la Fórmula 3– ha deixat empremta.
Josep Maria Martí, vencedor a l’esprint
Si algú va desgorjar el cava dissabte, aquest va ser Josep Maria Martí. El pilot de Campos Racing va signar una actuació brillant a la cursa esprint, imposant-se amb autoritat. I això que partia des de la desena posició en graella. Tanmateix, va saber llegir la cursa amb intel·ligència i, sobretot, gestionar els pneumàtics com un veterà.
Va dominar bona part de la cursa, tot i viure alguns moments de tensió: primer, defensant-se del seu company d’equip Arvid Lindblad a la sortida del revolt 1; després, amb un petit ensurt al revolt 5 en la darrera volta. Però res que fes trontollar la seva determinació. De fet, aquest triomf suposa ja la tercera victòria de la temporada per a Martí, i el consolida com un dels noms més sòlids del tram final del curs, després d’una sèrie de resultats destacats –inclòs el bon paper a Spa.
Després de creuar la línia de meta, Martí no es va mossegar la llengua: va reconèixer que “és bastant tard” per pensar en el títol, però va deixar clar que vol lluitar. Va afegir, amb sinceritat, que preferiria guanyar curses dominicals –les que donen més punts– que no pas només les esprint. A més a més, va subratllar la duresa de la categoria: “És bastant difícil fer-ho tot bé a la F2”.
Pel que fa a la cursa principal de diumenge, la història va ser més discreta. Martí va acabar desè, després de perdre dues posicions en el primer revolt davant Minì i Verschoor. Un resultat amb gust agredolç, però que contribueix a mantenir Campos Racing en una sòlida segona posició al campionat per equips, amb 189 punts.
Mari Boya, lluitant pel subcampionat

El cap de setmana de Mari Boya també ha estat digne de reconeixements. El pilot català, també amb Campos Racing, va demostrar ofici i velocitat en una cursa principal de diumenge on va aconseguir un fantàstic segon lloc. Va sortir des de la segona posició i, tot seguit, es va enganxar al líder del campionat, Rafael Câmara, com una ombra incòmoda.
En un moment donat, fins i tot va marcar la volta ràpida, i va intentar un avançament valent al revolt 2. No obstant això, li va faltar una mica més de tracció per fer-lo bo. Això sí, l’actitud no se li pot discutir: abans de la cursa, Boya ja havia avisat que volia “guanyar”, i que no li preocupava el campionat del brasiler perquè “té més a perdre”. Paraules clares. Intencions fermes.
Dissabte, a la cursa esprint, Boya va acabar setè. Va sumar punts, sí, però amb un regust una mica amarg. Va explicar que esperava una degradació més acusada dels pneumàtics dels rivals, cosa que l’hauria afavorit. A més, un Safety Car –provocat per un incident al revolt 14 entre Nael i León– va neutralitzar la cursa i va deixar només una volta per atacar. Massa poc temps per intentar res més.
En qualsevol cas, aquest podi dominical li permet escalar fins a la segona posició del campionat de F3, amb 108 punts. I ves per on, Campos Racing també es consolida com a segon equip en la classificació general. Cap de setmana rodó.
Bruno Del Pino, molt potencial
Per la seva banda, Bruno Del Pino, amb MP Motorsport, va viure un cap de setmana més discret, però no pas estèril. Tot i no destacar en cursa, cal reconèixer que als entrenaments lliures va signar un prometedor vuitè lloc. Símptoma de velocitat i potencial.
Ara bé, les coses es van torçar un cop va començar la competició de debò. Tant a l’esprint com a la principal, va acabar en 25a posició, i diumenge fins i tot va creuar la meta amb una volta perduda. Resultats que no reflecteixen, segurament, el seu treball ni la seva progressió. MP Motorsport, això sí, es manté tercer en la classificació per equips amb 166 punts.