Genesis Magma Racing ha fet un pas clau en el seu projecte per competir al Campionat del Món de Resistència (WEC) el 2026. La GMR-001, primer prototip Hypercar de la marca sud-coreana, ha rodat per primer cop en un shakedown realitzat al Circuit Paul Ricard, al Castellet, amb André Lotterer i Pipo Derani al volant.
Aquest primer contacte amb pista arriba vuit mesos després de l’anunci oficial del programa, que compta amb la col·laboració tècnica d’Oreca per al desenvolupament del xassís. L’objectiu és construir tres unitats destinades a proves i homologació abans de l’estrena en competició.
Segons Cyril Abiteboul, director de Genesis Magma Racing, el rodatge inicial confirma la maduresa de les diferents àrees del projecte: des del disseny i desenvolupament del xassís i el motor, fins a la posada en marxa de les noves instal·lacions al circuit de Castellet i la formació de l’equip tècnic.

Lotterer i Derani, que ja havien treballat prèviament en simulador per ajustar la configuració bàsica del vehicle, van aprofitar la sessió per recollir dades essencials de comportament i rendiment. En el cas de Derani, el brasiler ha tancat la seva etapa a l’ELMS amb CLX Motorsport per dedicar-se completament al programa de Genesis.
François-Xavier Demaison, director tècnic, ha subratllat que cada quilòmetre de pista el 2025 serà determinant per optimitzar el potencial de la GMR-001. Les dades obtingudes s’analitzaran conjuntament amb Oreca i s’integraran als models de simulació per validar millores abans de cada nova sortida a pista.
El calendari d’assaigs preveu diferents circuits europeus, amb la intenció d’acumular el màxim de rodatge possible abans del debut oficial, programat per al 28 de març de 2026, als 1812 km de Qatar.