• El 5è Rallysprint de la Cerdanya se celebrarà el 25 de juliol i puntuarà per al Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt
• La prova també establirà una classificació de regularitat per a vehicles clàssics
El Festival Motorsport Alp 2500 canviarà d’objectius aquesta temporada 2020, adequant la seva organització a un enfocament més senzill, d’acord amb la dificultat i incertesa que es deriven de la difícil situació sanitària que s’està vivint. Per aquest motiu, Cerdanya Racing i V-Line Org., de comú acord amb l’Ajuntament d’Alp, han decidit reorientar aquest festival convertint-lo enguany en un esdeveniment automobilístic conseqüent amb la situació actual, organitzant únicament el 5è Rallysprint de la Cerdanya.
Francesc Gutiérrez, vicepresident de Cerdanya Racing:
“Conjuntament amb l’Ajuntament d’Alp hem acordat organitzar el nostre Festival de 2020 estructurant-lo d’una manera lògica i adequada a la situació d’incertesa que tenim avui dia. Cal decidir i en aquests moments les dificultats logístiques són enormes. Poder disposar de 100 persones per controlar la cursa durant tot un cap de setmana i seguir una sèrie de pautes sanitàries, que de moment desconeixem, no és possible d’assumir en el context actual, tenint en compte a més que no se sap quina participació hi acudiria, ja que cap dels campionats de muntanya han pogut començar encara, ni quin protocol caldria seguir en una competició d’aquesta dimensió i abast. Ajornant la cursa de muntanya fins al 2021 i centrant-nos únicament en el ral·lisprint, amb unes exigències d’organització més adequades a les circumstàncies que vivim és més factible i, d’aquesta manera, el motor continuarà formant part de l’estiu d’Alp i de la Cerdanya. El 2021 el Festival tindrà de nou la dimensió esperada”.
La prova tindrà lloc el dissabte 25 de juliol, dues setmanes després de la data inicialment marcada, i puntuarà per al Trofeu de Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt, del qual serà la segona cursa puntuable. En la prova també s’establirà una classificació de regularitat per a vehicles clàssics. Encara que els horaris s’ajustaran al fet que aquesta serà l’única cursa a disputar, el format serà molt similar al marcat des d’un principi, amb tres passades en tots dos sentits del tram de la carretera GI-400 (Alp-Masella).
Independentment que la situació sanitària es trobi en vies de solució, les dificultats logístiques per a organitzar el Festival Motorsport Alp 2500 tal com estava inicialment dissenyat no són assumibles. Un cap de setmana ple d’activitats pivotant al voltant de la Pujada a Alp 2500, puntuable per als Campionats d’Espanya i de Catalunya de Muntanya, no és possible afrontar a mes i mig de la convocatòria, tant per a l’organització com possiblement per als participants. Per aquest motiu, i de ple acord amb la RFEdA i la FCA, la 10a Pujada a Alp 2500 passarà a formar part dels calendaris estatals i catalans de muntanya de 2021.
El 5è Rallysprint de la Cerdanya se celebrarà amb un protocol sanitari, d’higiene i seguretat que està sent ultimat per V-Line Org. i Cerdanya Racing, juntament amb la Federació Catalana d’Automobilisme, per a la seva corresponent aprovació. La prova continuarà sent una autèntica festa de l’automobilisme, amb una llista de participants que es preveu interessant, tant pel seu format àgil i compacte com pel fet de ser la primera cursa automobilística que se celebrarà en territori català després de moltes setmanes d’inactivitat.