S’especula cada vegada més que l’Autodromo Nazionale di Monza podria donar el final al que ja ha estat una temporada de la WRC lleugerament estranya.
Tot i que el circuit del nord d’Itàlia sempre ha estat conegut com a F1, té fortes credencials amb els ral·lis, amb un esdeveniment anual que s’hi celebra des de 1978.
Més recentment, l’esdeveniment ha estat guanyat pel nou campió del món Sébastien Loeb (el 2011) i ara és vist com un esdeveniment de màrqueting cada vegada més important per als fabricants de WRC – fa tres anys Hyundai Motorsport va portar a Thierry Neuville i Andreas Mikkelsen compartint i20 WRC.
La pista de Milà ara està sent sondejada com una possible ronda final de la WRC de la temporada del 3 al 6 de desembre.
Amb el Ral·li de Turquia que corre aquesta setmana i les proves de Sardenya i Ypres que arriben a l’octubre i novembre, els treballadors de la sèrie estan desitjosos d’incloure una prova més. Croàcia encara s’està debatent, però el cas de Monza s’està enfortint cada vegada més.
Segons els mtijà DirtFish:
«Monza tindria molt sentit per a la WRC. D’acord, ningú pensa en rivalitzar amb el gran Sanremo, però hi ha prou quilometratge al circuit per fer-ho interessant.
«Seria un esdeveniment a gran escala. Per als fabricants, ofereix un final rendible i, si les regulacions ho permeten, podríem portar als espectadors d’una manera molt controlada».
Fins i tot si l’esdeveniment no s’executa a un nivell WRC complet, podria córrer com a esdeveniment de presentació o amb l’estatus de promoció WRC com el Ral·li d’Estònia la temporada passada.
Una presència WRC al Monza Rally Show també oferiria la plataforma perfecta perquè Pirelli llancés el seu retorn a temps complet com a proveïdor de pneumàtics la temporada següent.
La perspectiva de que Valentino Rossi busqués una vuitena victòria de Monza davant dels millors pilots de ral·li del món oferiria un final a la que ha estat una temporada complicada.