La FIA s’ha compromès a assegurar el futur del Campionat Mundial de Ral·licross i ha llançat un procés de licitació per trobar un nou promotor per a la sèrie.
El titular dels drets comercials de la World RX, IMG, s’allunyaria de la disciplina al final de la campanya actual, i això ha estat confirmat oficialment per la FIA.
«L’anunci segueix les negociacions entre IMG i la FIA, en la qual IMG ha expressat el desig de no continuar com a promotor de WorldRX en 2021 i 2022»
«Les negociacions entre la FIA i l’IMG estan en curs. La FIA segueix compromesa a assegurar l’èxit del campionat.»
100% elèctric al 2022
La declaració també revela que el World Ral·licross serà totalment elèctric a partir del 2022.
El pla havia estat introduir cotxes elèctrics a la categoria superior de la RX mundial per córrer contra les màquines de combustió interna existents el 2021, però això es va retardar per la pandèmia del coronavirus.
«La FIA està compromesa amb l’evolució del ral·licross amb el World RX el 2021 juntament amb RX2e – el primer Campionat elèctric de Ral·licross de la FIA»
«A partir del 2022, World RX es tornarà totalment elèctric com a part de la visió a llarg termini de la FIA per a l’esport.»
La FIA no ha llançat cap licitació per a la posició del promotor, i en canvi s’ha demanat a les parts interessades que contactin amb el gestor de categories de la Comissió Off-Road, Benoit Dupont.
Les categories dins de l’estructura de ral·li de la FIA van ser rebatejades en l’última reunió del Consell Mundial de l’Esport de Motor la setmana passada, que entrarà en vigor a partir de 2021.
Categories més clares
La classe Supercar existent es coneix com RX1, els nous Supercars elèctrics es coneixen com RX1e, la sèrie elèctrica Junior que reemplaçarà la RX2 International Series l’any que ve serà RX2e i la divisió Super1600 del Campionat d’Europa serà coneguda com RX3.
Mentre que el kit desenvolupat per Kreisel per a la transició elèctrica del World RX encara no s’ha completat, el QEV Technologies i Olsbergs MSE van desenvolupar un cotxe estàndard que s’aplicarà sobre una base i unitat. En RX2e està actualment en fase de prova, i fins ara s’ha dirigit a pistes a Espanya i Dinamarca, impulsada pel líder de punts Euro RX i el doble campió de RX2 Oliver Eriksson.