Carlos del Barrio s’acomiada del seu equip, Hyundai Motorsport, i del seu pilot, Dani Sordo. El copilot càntabre s’ha forjat en els últims anys com a un referent entre els millors de la seva professió. El ACI Ral·li de Monza ha estat, de moment, la seva última aventura sobre un cotxe i equip de la màxima categoria.
A partir d’ara, del Barrio acompanyarà Facundo Zaldíbar en la seva nova aventura a partir de 2021, el WRC3, amb un vehicle de la categoria R5 amb un programa de, com a mínim, vuit carreres. Carleos ha volgut acomiadar-se del seu actual equip en les xarxes socials:
«Després de tres intensos anys en què fonamentalment hi ha hagut coses bones, arriba el moment de posar un punt i seguit en la meva carrera esportiva com a copilot. Iniciar un nou projecte amb un altre pilot i equip. Dani Sordo seguirà lluitant, segur, per les victòries, independentment de qui se senti al seu costat.
La seva enorme qualitat com a pilot el garanteix, que qualsevol dels quatre o cinc més experimentats copilots espanyols faran el mateix o fins i tot millor treball que jo des del principi.
Estaré sempre agraït a Dani per la seva trucada al novembre de 2017, en un moment en què jo ja portava quatre temporades despenjat del Mundial de Ral·lis. Des del principi el ritme va ser bo i de seguida van arribar els pòdiums i, amb el temps, les victòries. Hem gaudit molt junts i sempre quedarà la porta oberta a seguir fent-ho en un futur.
M’acomiado també d’un fantàstic equip com Hyundai Motorsport, amb un sorprenent nivell tècnic i humà. Ha estat i seguirà sent casa meva. I a Dani, mil gràcies per tantes i tan bones coses. Per haver-me fet millorar molt com a copilot però també com a persona, i perquè sempre ho hem passat genial junts.
Els aficionats a l’esport espero que ens recordeu sempre com som ara. Joves, motivats i lluitant per les victòries des del primer revolt de cada tram, que és al que ens hem dedicat aquests bonics anys ».
Carlos del Barrio, com bé ha comentat, va tornar a el Campionat del Món en l’etapa de Sordo a Hyundai Motorsport. Quatre anys abans, la mateixa parella va compartir experiència amb el Mini en el WRC i amb el Citroën DS3 WRC.