- Škoda es va estrenar amb força amb el roadster Popular Sport, va acabar en segona posició en la categoria de menys de 1.500 cm³ el 1936
- Guanyador de la categoria de 1.3 litres: el Škoda Octavia va guanyar en la seva categoria tres vegades entre 1961 i 1963; el Favorit va guanyar quatre vegades seguides, de 1991 a 1994
- 2001: quarta posició a la general de l’Ral·li de Montecarlo per al Škoda Fabia WRC conduït per Armin Schwarz / Manfred Hiemer
- L’èxit en el ral·li va inspirar el desenvolupament de l’Škoda Popular Monte-Carlo el 1936; i el Fabia Monte-Carlo des de 2011
Enguany fa 120 anys, el fabricant txec va començar el seu exitós camí pel món del motoresport, que ha inclòs nombroses victòries en el famós Ral·li de Montecarlo al llarg d’aquest llarg període. Els vehicles Laurin & Klement van participar en la segona edició del clàssic ral·li en 1912, i el 1936 un model amb la fletxa alada va estar per primera vegada en la línia de sortida de la llegendària competició – el roadster Popular Sport va acabar en segon lloc en la categoria de menys de 1.5 litres.
Després de la Segona Guerra Mundial els vehicles Škoda es van guanyar inicialment la seva reputació en la categoria de menys de 1.300 cm³, com va demostrar el hat-trick de l’Octavia entre 1961 i 1963. En els anys 90, el Favorit 136 L va continuar la història d’èxit en Monte-Carlo amb quatre victòries consecutives, acabant en primera posició de 1991 a 1994. El Fabia amb tracció total ha estat la sensació dels trams dels Alps Marítims situats a sobre de Mònaco des de principis d’aquesta dècada. I, en 2018, el model R5 amb motor turbo va aconseguir la victòria en la categoria WRC2.