Divendres, juny 27, 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

WRC: Pirelli estrena compost per la primera cita 100% d’asfalt de la temporada 2021

Per al primer esdeveniment 100% asfaltat de la temporada a Croàcia, Pirelli oferirà un compost dur i inèdit al WRC.

Per primera vegada, la gamma de pneumàtics P Zero RA constarà de dos pneumàtics diferents. Trobarem així el RAS, el compost flexible que ja va aparèixer durant l’últim Montecarlo i adaptat a condicions més fredes o lliscants, però també el RAH, dissenyat per suportar molts quilòmetres a temperatures més altes.

Una tercera opció s’oferirà als competidors amb el Cinturato RWB dedicat a condicions de pluja extrema amb un patró de banda de rodament específic, que és particularment eficaç en l’evacuació d’aigua per tal de reduir l’aquaplaning. Disponibles a Croàcia, aquests tres compostos també estaran disponibles per a la resta de proves d’asfalt de la temporada.

El responsable de l’activitat del ral·li, Terenzio Testoni, presenta aquest nou esdeveniment:

Les proves d’asfalt han estat una part clau del nostre programa de proves amb el 2021 P Zero RA, de manera que creiem que tenim un bon rendiment en aquest esdeveniment, ja que ens dirigim a la nostra tercera superfície diferent en tres ral·lis del WRC.

El nostre darrer producte és una barreja suau i dura, també utilitza algunes de les lliçons que hem après d’altres nivells destacats de l’automobilisme, inclosa la Fórmula 1. Croàcia, per descomptat, serà una nova aventura per a tothom. Per tant, és difícil saber què esperar exactament: tant pel que fa a les pròpies especials, que seran força variades, com pel temps.

Tot i això, els comentaris dels pilots durant les proves han estat molt positius, així que esperem el cap de setmana. Gairebé podem considerar que és una altra prova local del campionat per a nosaltres, ja que la distància en quilòmetres entre el nostre quarter general i la base de ral·lis de Zagreb és en realitat lleugerament inferior a la de la ronda italiana del WRC a Sardenya!

En total, Pirelli portarà 2.700 pneumàtics a Croàcia, dels quals uns 700 seran per a la primera categoria WRC. Cadascun dels pilots del WRC podrà utilitzar fins a 24 pneumàtics durant el rally, amb una assignació independent de quatre pneumàtics per al shakedown. Per al ral·li, cada cotxe tindrà el permís següent: 28 P Zero RA hard, 20 P Zero RA soft i 8 Cinturato RWB.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments