Gryazin va començar el ral·li Liepaja amb la mateixa estrategia que a Polònia, gas a fons. La primera jornada amb quatre trams va acabar sumant triomfs a totes les especials, només Breen i Llarena van ser capaços d’estar a prop del rus, amb el pilot de Hyundai a 10,6 segons del liderat.
Dissabte al matí, Gryazin va sortir igual, guanyant dues especials més (la primera que va perdre va ser al tram 8, contra Lukyanuk) entrant a les últimes tres especials amb més de 15 segons de renta. Un avantatge que va augmentar amb el millor temps al tram 10, i dedicant-se a gestionar el seu ritme en els dos darrers trams per guanyar amb un tranquil marge de 17,3s.
Breen va ser segon, sent sempre el principal perseguidor de Gryazin. Un dels candidats que va quedar fora de joc ben aviat va ser Mikkelsen. En el primer tram el noruec semblava ser un dels candidats a la victòria però al segon va penalitzar i a partir de llavors només va poder remuntar per arribar al cinquè lloc final.
Lukyanuk també va haver de remuntar, dissabte al matí va aconseguir el tercer lloc, passant a un lluitador Llarena, però essent impossible arribar a la segona posició que tenia Breen ben agafada. Per la seva part Llarena no va tenir cap contrincant important en les últimes especial per aconseguir un gran quart lloc que el puja ben a munt en la general del campionat.
En Nil Solans i en Marc Martí van patir de valent tota la prova per culpa d’una mala qualificació. Els va tocar obrir pista, netejant els trams per als de darrera, trobant-se una superficie molt més lliscant i complicada.
La falta de grip durant tota la prova va quedar pales en les seves declaracions:
«Els pneumàtics funcionen bé, però hi ha molta terra. Aquesta especial (tram 11) ha estat un desastre, l’adherència era zero, la pitjor especial del ral·li, estic content d’estar aquí».
Nil Solans
Al final onzè de la general, sense punts per ficar al sarró i a esperar la pròxima prova, el Ral·li di Roma Capitale, del 23 al 27 de juliol. Un esdeveniment sobre asfalt que, a priori, li serà beneficiós.
ERC3, Basas de catorzè a segon
Jean-Baptiste Franceschi va aconseguir la victòria a les categories ERC3 i ERC3 Junior al Ral·li Liepāja demostrant el gran rendiment del nou Renault Clio Rally4.
El francès va heretar el doble triomf després que Mārtiņš Sesks fos exclòs per una infracció tècnica al muntar un intercooler no homologat per M-Sport. Però la remuntada de la prova la va protagonitzar Bassas i Coronado. La parella catalana van patir una punxada en la segona especial del ral·li, canviant per complet el seu plantejament per aquesta prova.
Enlloc d’enfonsar-se, Bassas i Coronado van empènyer al màxim durant els trams de dissabte arribant a places de podi al final de la prova. De la catorzena posició després de la punxada en el segon tram al tercer lloc. Última plaça de podi que es convertiria en segona per la desqualificació de Sesks.
La parella catalana són segons en la classificació general a 11 punts del líder, Sami Pajari, en el moment que arriben proves molt favorables.
Classificació general després de Liepaja
1 | Lukyanuk Alexey | 64 |
2 | Mikkelsen Andreas | 55 |
3 | Marczyk Miko | 41 |
4 | Gryazin Nikolay | 39 |
5 | Llarena Efrén | 37 |
6 | Breen Craig | 34 |
7 | Solans Nil | 25 |
8 | Cais Erik | 21 |
9 | Herczig Norbert | 20 |
10 | Fernàndez Emilio | 16 |
ERC3
1. | Pajari Sami | 66 |
2. | Bassas Mas Josep | 55 |
3. | Loof Nick | 40 |
4. | Franceschi Jean-Baptiste | 37 |
5. | Franceschi Mathieu | 32 |