Nova parada al Mundial de Ral·licros, aquesta vegada la capital de Letònia, Riga, acollia una prova que no seria pas un cap de setmana habitual, doble cursa o el que és el mateix, doble puntuació, sens dubte un cap de setmana per molt a guanyar però també molt a perdre.
Desprès d’una temporada 2020 descafeinada amb moltes proves que anaven caient del calendari per falta de suport econòmic, el Mundial de Ral·licross per fi va poder posar peu en una dels circuits on mai es deixa indiferent a ningú. El tècnic circuit de Bikernieki feia el seu retorn mundialista amb una cita doble.
Els germans Hansen amb les seves ordres d’equip per tal de treballar conjuntament per fer front al tot poderós Johan Kristoffersson, tornaven a ser els clars favorits per a dominar un cap de setmana que es presentava crucial pel actual defensor del títol, Johan Kristoffersson
Mattias Ekström, pilot actual de Cupra en diferents programes (E-TCR i Extreme E) anunciava el seu tant esperat retorn a la modalitat que el va veure guanyar al 2016, però, aquest cop amb una altra montura, el Seat Ibiza RX de l’equip germanic Münnich Motorsport, compartint equip amb el també expilot DTM Timo Scheider.
Els germans Hansen, tots dos plegats no semblaven tenir un dissabte gaire encertat, amb la falta de ritme i curses feixugues els hi va obligar a fer els deures a les semifinals per tal d’obtenir bona posició de partida a la final.
Donat l’escàs nombre d’inscrits (només 11 pilots) no hi va haver sorpresa, Johan Kristoffersson i Niclas Grönholm guanyaven les seves semifinals sense gaires complicacions i es plantaven a la primera fila per una final que prometia. Ja en mode final, que va esclatar ben començada en el primer revolt on Johan va rebre un cop d’en Grönholm que va fer expulsar el Audi S1 de Kristoffersson contra les tanques de protecció. Fins aquí poder dir que fou la final, ja que aquest incident van trencar la final i Niclas va poder crear un marge important perquè la seva estratègia joker no fos més que un mer tràmit sense complicacions.
Finalitza el primer dia amb Niclas Grönholm com a guanyador de la primera prova del cap de setmana a Riga seguit dels germans Hansen, Timmy i Kevin segon i tercer respectivament. Comença la preparació per la segona prova a Riga, els equips disposen de poques hores per fer els canvis pertinents als cotxes, pilots a preparar una nova jornada de lluita aferrissada pel podi.
——————————————————————————————————————————————
Diumenge comencà amb la mateixa sensació amb la qual es venia de la jornada de dissabte, Kristoffersson havia de fer tot el possible per no cedir més punts a la general, amb cinc proves que restaven per a la finalització del campionat, Johan no es podia permetre més entrebancs i sembla que la sort li va somriure aquesta vegada.
Mattias Ekström qui no va poder aconseguir el seu pas a la final en la cursa de dissabte, començava la jornada amb l’objectiu de ficar-se a la final i amb el cotxe ben afilat amb el set up que va estar posant a punt al dia anterior, qui sap si poder arrivar a trepitjar el podi i donar una alegria al equip del Seat.
Els germans Hansen van mostrar millor ritme en diumenge tot i que encara se’ls veia força lluny dels temps de davant a les mànigues de classificació. Kevin Hansen el pitjor parat mai en tot el cap de setmana va tenir curses còmodes. Sembla que el Peugeot 208 no s’acomodava tan be al circuit de Bikernieki com a les darreres proves.
Finalment, ens acostàvem al moment clau de la jornada les semifinals i la final, Kristoffersson en un altre món, ben concentrat en el seu objectiu, victòria sense errades i desitjar que la màquina fes la feina i així va ser. Inici de cursa espectacular on sortint en una zona centrada i amb Niclas a l’interior defensant, Johan va tirar de valentia i li va creuar el cotxe al primer revolt en una maniobra espectacular igual que arriscada però que va sortir bé.
Kristoffersson s’endugué la victoria per davant de Gronholm i Timmy Hansen qui continua líder del campionat, però només te una renda de 20 punts amb Kristoffersson qui es manté a la tercera posició, Kevin Hansen es segon amb 113 punts, 17 menys que el seu germà gran. Propera parada, Bèlgica ens anem cap al circuit del famós revolt «Eau Rouge» per a la segona edició del Benelux World RX of Spa-Francorchamps.