La velocitat i l’eficàcia que van demostrar alguns de les dues rodes motrius sobre l’asfalt de la Costa Brava el passat cap de setmana per la disputa del Rally Lloret van centrar part de l’atenció de la prova. Amb Bassas dins del top5 final i Domènech en setena posició fent carreres a vehicles amb tracció total va quedar clar que no cal un Rally2 per estar entre els primers.
Pep Bassas i Manel Muñoz sortien a la prova amb moltes ganes i també amb el cartell de favorits a endur-se el triomf de la categoria i inclús optar a les places de podi absolut. Res més lluny de la realitat, el pilot osonenc va marcar tots els millors registres de la prova dins de la seva categoria amb el Peugeot 208 Rally4 de GC Motorsport.
Durant els primers compassos de la prova el seu principal rival va ser Joan Vinyes, acompanyat per Jordi Mercader, amb l’icònic Seat Ibiza Kit-Car. Un cotxe de gran presència, un so únic, però que els seus gairebé 25 anys d’història ja l’han fet perdre la seva efectivitat davant de les modernes màquines actuals.
El duel entre els dos pilots acabava ben d’hora per l’abandonament després del tercer tram del cotxe català víctima d’un problema de motor. D’aquesta manera era Adrià Serratosa qui passava a ocupar la segona posició entre els tracció davantera amb un altre Peugeot 208 Rally4, la unitat que s’ha demostrat més eficaç sobre l’asfalt aquest cap de setmana.
Serratosa i Bellver s’apropaven molt més als temps de Bassas – Muñoz durant la segona etapa, el pas endavant quasi té recompensa en l’última cronometrada, Osor, quan la parella es va quedar a tan sols 0,6 segons de l’escratx d’en Bassas.
En tercera posició de la categoria hi trobem uns grans Pere Rovira i Carles Planell al volant d’un cotxe que res té a veure pel que fa a prestacions amb els dos que van quedar davant seu. Es tracta d’un Suzuki Swift N3 utilitzat els últims anys dins de la copa de promoció de la mateixa marca que res té a veure amb els Rally4.
Tot i així el pilot de Tàrrega va ser capaç de guanyar la parella danesa formada per Michael Sørensen i Jeannette Kvick amb un altre Peugeot 208 Rally4.
Entre els cotxes dues rodes motrius de tracció al darrere Xavier Domènech i Sussana Cercadillo no van donar opció als seus rivals amb el potent Porsche 997 GT3 RS. La parella de Sabadell s’emportaven tots els escratx de la seva categoria en tots els trams menys en l’última cronometrada del ral·li, la segona passada per Osor, on Jordi Ventura i Gerard Alsina, el seu principal rival, al volant d’un espectacular Ford Sierra Cosworth aconseguien el millor registre.
Benjamin Casadio i Benjamin Micheli al volant d’un espectacular i modern Alpine A110 tancaven el podi de la categoria.