El nou sistema de classificació del WEC va ser acollit amb entusiasme pel paddock.
Amb una durada de 15 minuts per categoria començant per GTE, seguit de LMP2 i finalment la categoria Hypercar, aquest format va oferir als pilots la possibilitat de buscar el seu rendiment pur sense preocupar-se pel trànsit.
La baixa presència de trànsit durant la qualificació va ser un gran avantatge, ja que els pilots van poder mostrar el seu potencial sense cap distracció. Els responsables d’equips del WEC van expressar la seva opinió unànime respecte al nou format, destacant que la separació de les categories va permetre que cada cotxe estigui on es mereixi.
Tot i que la conquesta de la pole en les carreres de resistència no és tan crucial com en la Fórmula 1, aquest nou format de classificació va ser considerat un gran èxit per part de tots els implicats en el WEC. Amb menys trànsit i més oportunitats per als pilots de sobresortir, aquesta nova forma de classificació va ser vista com una expressió més precisa del rendiment de cada cotxe. Sens dubte, si el concepte continua millorant, pot convertir-se en un autèntic espectacle en el futur.
L’objectiu d’una qualificació és veure el potencial intrínsec de cadascun. Aquest format ofereix a tothom l’oportunitat de sobresortir en aquesta àrea i evita haver de gestionar el trànsit. La qual cosa és una bona opció.
Frédéric Makowiecki, pilot de Porsche
La mateixa història al costat de .
“Diguem que és millor quan hi ha menys trànsit. Una qualificació representa una jerarquia i no volem que el trànsit sigui un obstacle per al rendiment. El fet que ara les tres categories estiguin separades permet que cada cotxe estigui on es mereix».
Pascal Vasselon, director tècnic de Toyota
La qualificació ha de ser l’expressió més exitosa del rendiment, i és un gran exercici que no necessàriament es destacava a la resistència. També permet als pilots presentar-se. Realment, m’ha agradat molt aquesta primera experiència.
Per a Philippe Sinault, cap de l’equip Signatech-Alpine,