L’Acròpolis com a símptoma de la salut del WRC

El Ral·li Acròpolis22024 ha estat una de les proves més dures i exigents de la temporada del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC), però també ha evidenciat la situació preocupant del campionat.

En una prova tradicionalment reconeguda pels seus trams plens de pols, pedres i condicions extremes, el Ral·li de Grècia ha deixat una dada inquietant: només tres cotxes de la màxima categoria, Rally1, van acabar entre els deu primers classificats. Tots ells, a més, eren Hyundai, mentre la resta de la classificació va estar dominada per cotxes de la categoria WRC2.

Aquesta situació contrasta amb el Ral·li Acròpolis del 2021, l’últim any dels cotxes WRC de la generació 2017, on fins a vuit vehicles de la màxima categoria van acabar entre els deu primers. El descens en la presència de cotxes Rally1 entre les posicions destacades no només subratlla la duresa de la prova, sinó que posa de manifest el delicat estat de salut del campionat.

Desigualtat de competència al Ral·li Acròpolis 2024

El triplet dels Hyundai i20 N Rally1 de Thierry Neuville, Dani Sordo i Ott Tänak va destacar sobre la resta de cotxes Rally1, mentre que les altres marques com Toyota i Ford van patir greus contratemps tècnics o errors de pilotatge que els van deixar fora de la lluita per les posicions capdavanteres.

La majoria dels participants de Rally1 van quedar afectats per les exigències mecàniques dels trams del ral·li grec, un factor que va permetre que els cotxes del WRC2 ocupessin la resta de les places destacades al top 10.

Els Rally2 guanyen protagonisme

Amb els problemes dels cotxes de la màxima categoria, el WRC2 va prendre el protagonisme al Ral·li Acròpolis. Pilots com Sami Pajari, Robert Virves o Yohan Rossel van oferir un espectacle digne d’una prova del Mundial, mostrant l’alt nivell de competició que hi ha a la segona divisió del WRC.

Aquest presència de vehicles Rally2 al top 10 és, d’una banda, una bona notícia per la categoria, ja que demostra que hi ha un gran talent i cotxes competitius fora de la màxima classe del WRC. No obstant això, també és un senyal d’alerta per a la categoria reina del Mundial, que cada vegada veu més dificultats per mantenir un bon nombre de cotxes competitius en les seves proves.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments