Aficionats i professionals del món de ral·licròs ens varen agrupar per tal de tractar diferents aspectes d’actualitat de la disciplina.
Representants de Bèlgica, Regne Unit, Sud-amèrica i la zona central europea, van ser presents en un dels tres fòrums de participació organitzats per Yonder Consulting, consultora encarregada per la FIA per dinamitzar la marca World Rallycross Championship.
Entre els temes que es van tractar, sens dubte la principal tematica va ser la manca d’inscrits dins del Mundial i la falta d’acció en part generada per la gran superioritat que Johan Kristoffersson per propis mèrits ha demostrat en els darrers anys.

Els temes que vam parlar inclouen:
Emissió a Youtube, la realització, càmeres i continguts a xarxes socials, marketing i promoció del campionat, el format de les curses i esdeveniments, els canvis d’enguany i els que han succeït en els darrers anys amb els diferents vehicles admesos amb les diferents tecnologies que s’ha posat a pista i una valoració de la ‘Battle of tecnologies’.

La gran importància de les categories de promoció per a joves talents és un aspecte que no es va deixar de banda, també la promoció de l’esport femení al món del ral·licròs.

Es va plantejar l’opció de crear una categoria per als monoplaces Cross Car, una categoria que no para de créixer al ral·licròs i bastant consolidada al autocròs.

Altres aspectes que van sonar en els 60 minuts que vam tindre per debatre i donar les nostres opinions trobem el marxandatge del campionat, on un servidor va proposar la possibilitat de poder tindre una major oferta de vehicles a escala dels vehicles participants en el Mundial i Europeu de RX.
La possibilitat de poder realitzar apostes al ral·licròs no me l’esperava per part de la FIA, algo en què per una part vam rebutjar tots els participants, però, per altra banda, entenem que la presència d’apostes esportives podrien atraure les cases d’apostes en forma de patrocinis, algo que s’ha vist anteriorment al World Rally Championship.
Les novetats que enguany han sacsejat per bé el ral·licròs, també han portat conseqüències negatives per al campionat, pel que fa a equips participants. l’Eliminació de la tecnologia elèctrica, confirma la pèrdua de dos equips participants, CE Dealer team qui es veu amb la impossibilitat de córrer l’any que ve, ja que el seu principal patrocinador (Volvo Construction Equipment) aposta per la tecnologia elèctrica, igual que ES Motorsport, qui tenia plans de debutar el seu nou Skoda Fabia RX1e al 2026.

En conclusió, una sessió molt productiva i molt gratificant, poder parlar obertament del ral·licròs expressant les nostres opinions i que aquestes les escolti la FIA per tal de donar resposta a les demandes dels aficionats i els professionals de l’esport, sens dubte la direcció correcta per tal de millor la salut d’una disciplina que ha gaudit de tindre grans moments al Motorsport mundial i que necessita recuperar el seu reconeixement i atenció que una especialitat com el ral·licròs crec que mereix.