Dilluns, 22 setembre 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

Mauro s’emporta la rebel·lió d’Artés

El ral·li va començar amb 19 dels 28 cotxes inscrits després que 9 equips decidissin no prendre la sortida

A la segona tampoc va ser la vençuda. I sí, el 2n Ral·li Vila d’Artés es va disputar el passat dissabte després de la seva anul·lació al maig, però no en les condicions que tothom hagués volgut. La prova organitzada per l’Associació Catalana de l’Automòbil va veure com un gran gruix dels seus participants – principalment el de les mecàniques més humils – decidia no participar en la prova per la duresa dels trams.

Com és habitual en la majoria de les proves de terra del català, durant el matí de dissabte es realitzen les verificacions tècniques i administratives per posteriorment realitzar els reconeixements als trams en què es disputarà la prova. I va ser en aquest precís instant quan les coses es van torçar. Un cop els equips van acabar de reconèixer les dos cronometrades tots els participants de la copa ASR-Kumho es van reunir per prendre una decisió davant la duresa dels trams que l’organització havia preparat per a aquesta edició del. ral·li.

La prova començava amb 19 dels 28 cotxes inscrits

En la reunió d’urgència que es va realitzar després dels reconeixements i abans de l’inici del ral·li, van sorgir diverses propostes, però la que es va acabar imposant va ser la de decidir no prendre la sortida per part de cap dels equips de la copa que participaven en aquesta prova. Però no només ells, també se’ls hi afegia altres dos vehicles, en total 9 equips dels 28 inscrits decidien no sortir a córrer.

Mauro sense rivals

Rally_Artés. Comas - Salvat - Skoda Fabia RS Rally2.
Rally_Artés. Comas – Salvat – Skoda Fabia RS Rally2. Foto: Nacho Mateo.

Així doncs, el ral·li va començar amb Alejandro Mauro – Adrián Pérez colpejant primer en el tram més curt, Artés de 9,9 km, deixant als seus principals rivals, Òscar Ral – Dani Muntadas a gairebé mig minut. Tot i aquesta diferència, el dakarià contestava en el segon tram, Fussimanya, el més llarg amb 11,5 km, amb un escratx que reduïa la diferència per sota del mig minut.

Aquest primer bucle deixava fora de combat a sis equips, entre ells Joel Iñíguez amb l’Skoda Fabia Rally2 que després d’un dels múltiples salts es ressentia dels seus problemes a l’esquena. Pau Barca amb un Focus, Xavier Bramon amb el Hyundai i20 R5, Kini Muntada amb el Ford Escort Rs 2000 MkII, Bala Roca amb el Vauxhall Astra i Pere Rovira amb el Peugeot 208 també deien adeu abans de la primera repetició dels trams, el que mostrava la duresa del ral·li.

A partir del tercer tram la prova ja va ser un monòleg total de Mauro – Pérez, que s’imposaven en tots els trams restants del ral·li, sumant així cinc millors registres de sis possibles. Per darrere Ral i Muntadas també abandonaven per problemes mecànics en el seu Skoda Fabia Rally2 Evo, situació que deixava a Marc Comas – Carla Salvat en segona posició i Josep Bigas – Nacho Paz en tercera amb el Citroën C3 Rally2.

Rally_Artés. Josep Bigas - Nacho Paz. Citroën C3 Rally2.
Rally_Artés. Josep Bigas – Nacho Paz. Citroën C3 Rally2. Foto: Nacho Mateo.

Sergi Pérez – Aleix Santacreu es van instal·lar en una còmoda quarta posició, mentre que Ramon Cornet – Gerard Comellas van aconseguir arribar a final del ral·li amb el Ford Focus tancant el top5 i la classificació general. Per darrere la cursa ja no tenia més participants. Dels 18 equips que prenien la sortida només podien arribar a final del ral·li 9, dels quals 4 eren del campionat de SbS.

Pos.Pilot / CopilotVehicleTemps / Dif.
1Alejandro Mauro / Adrian PérezSkoda Fabia RS Rally21h 05’36″6
2Marc Comas / Carla SalvatSkoda RS1h 09’49″9 (+4’13”)
3Josep Bigas / Ignacio PazCitroën C3 Rally21h 12’07″5 (+6’30”)
4Sergi Pérez / Aleix SantacreuPeugeot 208 Rally41h 15’13″8 (+9’37”)
5Ramon Cornet / Gerard ComellasFord Focus 1.6 16V1h 22’10″3 (+16’33”)

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments