La cita catalana va viure tres jornades de competició sobre terra i asfalt per commemorar el seu 60è aniversari
El 60è RallyRACC Catalunya-Costa Daurada ha tingut un nom propi: José Antonio “Cohete” Suárez i Alberto Iglesias. Amb el seu Škoda Fabia RS Rally2, el duet asturià es va imposar amb una autoritat incontestable per aconseguir el seu primer triomf en territori català. Aquesta victòria de prestigi els dóna també el títol del Supercampionat d’Espanya de Ral·lis 2025. És el tercer de la seva trajectòria (després de 2021 i 2023) i arriba gràcies a fer una cursa intel·ligent i sense errors.
L’esdeveniment organitzat pel RACC ha ofert un format mixt amb seu a Salou, combinant superfície de terra i asfalt en 172 km cronometrats sobre un total de 980 km. El canvi de superfície va ser determinant: la jornada de terra, gairebé un dia de supervivència, va eliminar bona part dels aspirants directes. Ni Pepe López ni Iván Ares van poder mantenir el ritme ni evitar incidents que els van apartar de la lluita per la victòria. I quan Gil Membrado, que complia 18 anys dissabte, va prendre les regnes de la prova, es va sortir de pista patint una petita bolcada —tot i poder continuar—, però va perdre totes les seves opcions a un bon resultat.
Domini total i un podi treballat

El diumenge d’asfalt va ser un exercici de control per part de l’equip líder. Suárez – Iglesias van administrar l’avantatge amb serenor, mentre Pepe López – David Vázquez (Hyundai i20 N Rally2) es van convertir en els grans animadors del dia, remuntant fins a la tercera posició final després d’acabar els trams de terra cinquens. Entre ells, Iván Ares – Borja Rozada (Toyota GR Yaris Rally2) van assegurar la segona plaça gràcies a un rendiment molt regular.

Les retirades de Gil Membrado – Jandrín López i Alexander Villanueva – Axel Coronado van marcar el matí de diumenge, deixant la classificació amb grans buits que evidencien la duresa del ral·li.
Comas, el més ràpid del Campionat de Catalunya
Marc Comas – Carla Salvat van ser els més ràpids dins del Campionat de Catalunya de Ral·lis. La parella catalana va jugar les seves cartes de sortir molt més enrere que els seus rivals, podent sumar així un bon grapat de punts de cara al campionat. Òscar Ral – Dani Muntadas (segons) i Albert Orriols – Jordi Forcada (tercers) van patir el hàndicap de sortir més endavant, amb la pista més bruta, ja que també puntuaven pel certamen estatal.

Pere Rovira – Marc Qué (Peugeot 208 Puretech 1.2 T N3) es van endur el Volant RACC – Trofeu WERACE, després d’aconseguir una bona renda en la primera jornada sobre terra que va poder administrar sobre l’asfalt. Marc Pedrosa – Judit Hernández van acabar en segona posició, mentre que Biel Gavilán – Diego Corta van tancar el podi. El campionat es decidirà en l’última prova, el sempre complicat 2000 Viratges de Manresa.
Sort esquiva per als catalans
La prova de casa va ser molt dura per als pilots catalans. Sergi Pérez, que debutava amb el Toyota Yaris, va haver d’abandonar a les primeres de canvi per problemes mecànics. Abel Torrelles i Xavi Carulla van impactar contra un arbre en el segon tram de la jornada, La Pobla de Massaluca, arrencant una porta i veient-se obligats a abandonar en acabar el tram. En aquest mateix tram va arribar un altre gerro d’aigua freda: els representants al Desafío Peugeot, Jordi San Andrés – Carlos Cabrero, van patir problemes amb el seu 208 Rally4, perdent molt de temps i havent d’abandonar.
Però els problemes i els abandonaments no es van aturar en aquesta primera jornada. Toni Forné va dir adéu a la prova després d’aquest dur pas per la Terra Alta. Sergi Francolí – Xevi Moreno van patir problemes amb la transmissió del seu Toyota que els va deixar fora de la jornada de terra. Pol Tarrés – Sergi Brugué van punxar, igual que Òscar Ral – Dani Muntadas.
Tot i la bolcada i l’abandonament posterior, Gil Membrado va signar una tarda de dissabte sensacional, enduent-se tots els millors temps dels tres trams disputats.
Al ritme de les copes

Laia Sanz, acompanyada de Luka Larrosa, va brillar al volant del Toyota GR Yaris N4, aconseguint la vuitena posició absoluta i segona a la Toyota GR Iberian Cup per darrere d’Adrián Díaz i Sara Fernández sobre l’asfalt. A la terra, el triomf va ser per a Lamela – Conde. Sergi Francolí – Xevi Moreno van patir problemes en el seu Yaris, però van sortir del Catalunya líders de la copa amb 94 punts, 15 més que el seu principal rival, amb només una cursa per disputar.
A la PAST Rally3 Trophy Iberia, els locals Jesús Jiménez – Nacho Paz es van emportar el triomf i el campionat en ser els únics en acabar la prova. Els líders fins al penúltim tram, Grigera – Bonilla, van abandonar.
Arnau Bartés – Melisa Lorenzo van culminar una actuació magistral a la Copa Hyundai i20 N Rally, després d’una batalla intensa amb els germans Blanco. El campió del Volant RACC 2023 va començar liderant la prova en el primer pas per Riudecanyes, però el matí es va complicar en el primer pas pel Montmell, on va cedir el lideratge que va recuperar en el segon pas per aquest mateix tram i que acabaria sentenciant a La Teixeta. El pilot català, a més, va conquerir també el Campionat de Catalunya en l’apartat d’asfalt, completant un magnífic doblet.

Al Desafío Peugeot, Fariña – Hernández es van emportar de nou el triomf i ja acaronen el títol. La duresa de la prova de terra va passar factura als 208, acabant-ne només dos dels cinc inscrits. A la Copa Kobe, el triomf va caure en mans de Pablo i Eloy Lorenzo. En la primera edició de la Sandero, triomf i títol per a Montes – Collado.
A la Clio Trophy de terra, el triomf i el títol van ser per a Francisco Puertas, que va acabar just davant del representant de casa, Jordi Nualart. El català no va poder aconseguir el ritme en els tres primers trams sobre terra i, després, la remuntada —tot i quedar-se a només 7,7 segons del triomf— va ser impossible.
La pròxima cita del SCER serà el 7-8 de novembre a La Nucía. El català farà parada sobre terra a Tàrrega el mateix cap de setmana.
Classificació final RallyRACC – SCER
| Pos | Vehicle | Pilot / Copilot | Temps | Dif 1r |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Škoda Fabia RS Rally2 | Jose Antonio Suárez / Alberto Iglesias | 1:57:02.2 | +0.0 |
| 2 | Toyota GR Yaris Rally2 | Rubén Iván Ares / Borja Rozada | 1:58:52.4 | +1:50.2 |
| 3 | Hyundai i20N Rally2 | Pepe López / David Vázquez | 1:59:48.8 | +2:46.6 |
| 4 | Škoda Fabia RS Rally2 | José Luis Peláez / José Murado | 2:00:21.8 | +3:19.6 |
| 5 | Ford Fiesta Rally3 | Nataniel Bruun / Pablo D. Olmos | 2:05:43.8 | +8:41.6 |
| 6 | Toyota GR Yaris N4 | Adrián Díaz / Sara Fernández | 2:09:05.8 | +12:03.6 |
| 7 | Toyota GR Yaris Rally2 | Alejandro D. Martínez / Andrés F. Carpio | 2:09:48.2 | +12:46.0 |
| 8 | Toyota GR Yaris N4 | Laia Sanz / Luka Larrosa | 2:10:07.0 | +13:04.8 |
| 9 | Škoda Fabia Rally2 evo | Albert Orriols / Jordi Forcada | 2:10:21.1 | +13:18.9 |
| 10 | Toyota GR Yaris N4 | José Manuel Lamela / Unai Conde | 2:10:55.6 | +13:53.4 |
Classificació final RallyRACC – Campionat de Catalunya (jornada de terra)
| Pos | Pilot / Copilot | Vehicle | Temps |
|---|---|---|---|
| 1 | Marc Comas Gracia / Carla Salvat Trias | Skoda Fabia RS Rally2 | 1:10:43.4 |
| 2 | Oscar Ral Verdú / Daniel Muntadas Busquet | Skoda Fabia Rally2 Evo | 1:11:40.3 |
| 3 | Albert Orriols Armengou / Jordi Forcada Calle | Skoda Fabia Rally2 Evo | 1:11:40.8 |
| 4 | Laia Sanz Pla-Giribert / Luka Larrosa del Rey | Toyota GR Yaris N4 | 1:11:46.9 |
| 5 | Manuel Jesús Jiménez Olmo / Ignacio Paz Alonso | Ford Fiesta Rally3 | 1:11:47.3 |
| 6 | Jesús Cucharrera Moreno / Pau de las Heras Ribot | Can-Am Maverick R | 1:12:24.1 |
| 7 | Jordi Nualart Caparrós / Daniel Rivera de la Red | Renault Clio Rally5 | 1:14:23.5 |
| 8 | Pere Enric Rovira Salvadó / Marc Que Canals | Peugeot 208 PureTech 1.2 T N3 | 1:16:29.9 |
| 9 | Pol Tarrés Roca / Sergi Brugué Carreras | Toyota GR Yaris N4 | 1:16:46.6 |
| 10 | Víctor Gómez Salas / Pere Xampený Rodríguez | BRP Can-Am Maverick XRS Turbo R | 1:18:35.8 |
Classificació final RallyRACC – Campionat de Catalunya d’Asfalt
| Pos | Pilot / Copilot | Vehicle | Temps |
|---|---|---|---|
| 1 | Arnau Bartes Rodríguez / Melisa Lorenzo Pereira | Hyundai i20 N N3 | 56:20.5 |
| 2 | Laia Sanz Pla-Giribert / Luka Larrosa del Rey | Toyota GR Yaris N4 | 58:20.1 |
| 3 | Albert Orriols Armengou / Jordi Forcada Calle | Skoda Fabia Rally2 Evo | 58:40.3 |
| 4 | Kilian Santana Hernández / Isaac Pujol Gallego | Opel Corsa | 59:00.2 |
| 5 | Albert Manchó Martín / Daniel Molero Lendínez | Peugeot 106 | 1:00:37.7 |
| 6 | Marc Pedrosa Planas / Judith Hernandez Padró | Peugeot 208 | 1:01:10.7 |
| 7 | Marc Serramia Díaz / Anaïs Manchó Martín | Citroën Saxo VTS | 1:01:44.1 |
| 8 | Pere Enric Rovira Salvadó / Marc Que Canals | Peugeot 208 PureTech 1.2 T N3 | 1:01:49.1 |
| 9 | Alex Font Gómez / Joan Font Soler | Seat Ibiza Cupra | 1:02:45.7 |
| 10 | Biel Gavilán Jubany / Diego Corta Echavarri | Peugeot 208 | 1:02:46.4 |

