El campionat estrella dels grans turismes ha disputat la final Sprint a Montmeló amb espectacle del bo tot i un cap de setmana afectat per la intensa pluja. Juncadella i Rossi, els més buscats pels aficionats presents.
Dissabte arribava el temporal minuts abans que s’apaguessin els semàfors, i iniciava la que prometia ser una supervivència amb condicions de pluja extrema. Tot i la mala visibilitat i l’estat de la pista, però, els quaranta GT3 en mans de pilots d’alt nivell, donaven un espectacle memorable que se salvava amb només alguna mínima interrupció. Bastian Buus, líder del campionat amb Feller, havia col·locat el Porsche de Lionspeed GP en primera posició a la graella a la classificatòria d’unes hores abans, però amb un reglatge més pensat pel sec, patia de valent per mantenir el cotxe en pista.

Després d’una interrupció per bandera vermella, el suís Feller agafava el volant del vehicle de la marca de Stuttgart i aconseguia un final de cursa immillorable, afavorit per una recol·locació de posicions durant la bandera vermella qüestionable, i amb el qual sumat a mals resultats dels seus rivals pel títol, acabava amb el següent titular: Bastian Buus i Ricardo Feller, campions de l’Sprint Cup del GT World Challenge Europe amb el Porsche de l’equip Lionspeed GP a falta d’una cursa per disputar. I el triomf pel que fa a la cursa, queia en mans d’un equip de la segona categoria, és a dir un Gold, en aquest cas l’Audi R8 de l’experimentat Dylan Pereira i el seu company Alex Aka. Ambdós realitzaven un recital d’avançaments i de mans sobre mullat, imposant-se pels primers Pro, els ja mencionats campions absoluts. El tercer esglaó del podi anava a mans de Luca Engstler i Patric Niederhauser, aconseguint el millor resultat de la temporada amb el nou model de Lamborghini, el Temerario.
En quart lloc, acabaria ni més ni menys que el McLaren Pro de Garage 59, per davant d’un sorprenent vencedor entre els bronzes Peter Dempsey, categoritzat com a AM, però molt ràpid sobre l’aigua protagonista de grans avançaments de categoria molt superior. Sisens, Boccolacci-Müller amb el Porsche de Boutsen VDS, els quals acabaven sent antagonistes després que tot i possibilitats clares de guanyar, eren sancionats després d’un molt perillós accident al Pit Lane on feien envirollar un dels Ferrari d’Emil Frey. Per trobar als altres contendents pel campionat, ara ja destinats a batallar pel subcampionat, calia enfilar-se fins al setè lloc on acabaven Engel-Auer, i més enrere encara desens Van der Linde – Weerts i Lulham – Juncadella, dotzens després d’una desafortunada sortida de pista a l’estadi quan amb el Mercedes de Verstappen Racing lluitaven pel top 5. A la categoria Silver, els guanyadors era el McLaren dorsal 25 d’Optimum, vint-i-unens sota la bandera a quadres.

Diumenge, la darrera cursa de l’Sprint Cup tenia lloc sota unes sorprenents condicions de sec després de l’important temporal de nit i matinada, i a causa dea les restriccions de la Generalitat per risc d’inundacions, molt més tard del previst , per tant, amb part final de nocturnitat. La cursa aquest cop tindria un clar domini del Ferrari 296 GT3 Evo d’Emil Frey Racing amb els colors de Verstappen Racing, en mans de Vermeulen i Green. La marca del cavall era clarament la millor sobre condicions de sec a Montmeló, i aconseguia un doblet amb el bon paper d’Arthur Leclerc i Neubauer al volant del 50 d’AF Corse. I per darrere, pescava un molt bon resultat els millors de Silver, Levi i Frassineti amb l’Audi 66 de Tresor Attempto.
Tot i un inici de cursa molt prometedor, després del qual sortejant un múltiple incident a la sortida Lulham rodava en segona posició, un desafortunadament lent pit-stop acabava amb les opcions de victòria per un Dani Juncadella que un cop al volant ho donava tot per finalitzar en cinquè lloc. Respecte a l’incident de la sortida, Engel en sortia mal parat en rebre una sanció per jump-start, però encara pitjor pels ja proclamats campions de Lionspeed GP, en partir el frontal i veure’s obligats a una parada extra. En Gold creuava, en primer lloc, i quarts a la general, Spinelli-Michelotto amb el Lamborghini de VSR, mentre que a Bronze de nou triomf per Dempsey-Cheever, ara sí proclamats campions.

Relatiu als altres campionats que quedaven per decidir, Mosca i Zagazeta es convertien amb el Ferrari d’AF Corse dorsal 51 com a campions de Gold, mentre que BMW i l’equip belga WRT s’alçaven amb l’entorxat absolut d’equips. De fet, en aquesta estructura ha participat aquesta temporada ni més ni menys que l’home llegenda Valentino Rossi, sofrint de valent dissabte sota la pluja i amb un desafortunat moment a la cursa de diumenge on ha perdut la porta del seu M4 GT3 Evo quan rodava en posicions bastant elevades.
El GT World continua amb el desenllaç global de la temporada europea a Portimao d’aquí a dues setmanes, esdeveniment on inclús correrà Max Verstappen per la coincidència amb la cursa de Barcelona del WEC on corre el seu pilot Dani Juncadella amb Hyundai. I per tornar a gaudir aquest campionat, l’octubre del 2027 el Circuit el tornarà a rebre recuperant la prova de 3 hores en comptes del format Sprint.



