El Ral·li de Turquia té la seu a la localitat de Marmaris, a la costa del Mar Mediterrani, al sud-oest del país. La superfície aspra i rocosa combinada amb les altes temperatures fa que les especials siguin exigents per als cotxes, especialment perquè les velocitats relativament baixes redueixen el flux d’aire per a la refrigeració dels motors, les transmissions i els frens. Això vol dir que evitar problemes pot ser més crucial per a un bon resultat que el ritme absolut.
El ral·li comença amb un tram súper especial a Marmaris dijous a la nit, abans de la jornada més llarga de divendres, amb dues passades de tres especials (començant prop del parc de servei abans de viatjar cap al nord) que sumen un total de 159,14 quilòmetres de competició. Dissabte, el ral·li es dirigeix a l’oest de Marmaris per a tres trams més, cadascun dels quals es corre dues vegades. Hi ha quatre especials en total el diumenge, acabant amb la Power Stage de Marmaris que conclou en la vora del parc de servei.
Tommi Mäkinen (Director de l’equip)
«La confiança en l’equip és molt alta en aquest moment, després del nostre increïble resultat a Alemanya, però sabem que el Ral·li de Turquia serà un repte totalment diferent. És el tipus de ral·li en què cal ser intel·ligent: L’any passat , crec que vam ser intel·ligents i vam aconseguir un gran resultat. Per descomptat, intentarem repetir-ho, però no serà fàcil. tenir un cotxe que pugui suportar les condicions és molt important, i ens agradaria tenir una mica més de rendiment allà també, així que això és alguna cosa en el que hem estat treballant dur en els nostres preparatius «.
Martin Järveoja i Ott Tänak
«El nostre objectiu serà intentar guanyar de nou a Turquia, però l’any passat vam veure que és una prova molt dura. Vam poder aconseguir la victòria i acabar 1-2 com a equip, però va ser més gràcies a ser intel·ligents, ja que la nostra velocitat allà no era tan forta. Les especials poden ser molt dures, de manera que l’enfocament consisteix principalment en evitar qualsevol problema. També ens agradaria tenir un major rendiment aquest any, i l’equip ha estat treballant dur per aconseguir-ho. Certament, la motivació és alta en el equip després dels nostres resultats a Finlàndia i Alemanya, ja que demostra que el nostre dur treball està donant els seus fruits «.
Miikka Anttila i Jari-Matti Latvala
«El ral·li de Turquia és l’esdeveniment més dur de l’any. L’any passat molts dels nostres rivals van tenir problemes, i encara que no vam ser els més ràpids, vam conduir amb seny i això ens va donar un gran resultat per a l’equip. Aquest any espero que les carreteres estiguin en millors condicions, però tot i així caldrà cuidar i tenir cura del cotxe. Abans d’Alemanya, vam anar a Grècia a provar en el tipus de condicions difícils a les que ens enfrontem a Turquia, i a intentar seguir millorant el cotxe en aquest tipus de superfície «.
Seb Marshall i Kris Meeke
«El Ral·li de Turquia serà una nova experiència per a mi. Pel que he pogut veure des de lluny, i pel que han dit els altres pilots, les especials de l’any passat van ser increïblement dures. Hauré d’esperar i veure com es veu durant el reconeixement per treure les meves pròpies conclusions. potser és una mica més difícil per a mi sense l’experiència de l’any passat, però així són les coses. No entraré amb cap objectiu en particular en termes d’un resultat, però potser aquest enfocament podria servir-me d’ajuda al final del cap de setmana «.