Els pilots esperen la decisió de Tänak

Abril, sis mesos després encara estem esperant. I també l’estonià.

Primer tornava a M-Sport Ford. Malcolm Wilson tenia un contracte de cinc anys esperant-lo. Després es quedava al Toyota Gazoo Racing. Després tampoc. Després s’anava a Hyundai Motorsport. Tornada a Toyota.

I ara s’especula que està de tornada negociant amb Hyundai i que podria vestir-se de blau la propera temporada després de tot. ¿De debò? .

Aquesta telenovel·la entre bastidors porta més temps que el moviment de Sébastien Ogier després de la sortida de Volkswagen, que el va portar a M-Sport. Hi va haver un segon capítol 12 mesos després, quan va tornar a coquetejar amb altres equips, abans de quedar-se on era.

Però aquests arguments no tenen res a veure amb els girs i les voltes que semblen estan implicats en les negociacions de Tänak.

Que l’estrella Toyota tingui totes les cartes està fora de tot dubte. Tothom el vol (excepte Citroën, ja que la firma francesa té a Ogier i Esapekka Lappi lligats per a la temporad que vea) i una vegada que sapiguem on va, la resta dels seients s’ordenaran.

Craig Breen, Kris Meeke, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen han de tenir paciència mentre el líder del campionat es decideix.

Abans del seu pas a M-Sport, Ogier va romandre a Volkswagen des de 2012 fins a finals de 2016. Anteriorment, Sébastien Loeb va estar en la nòmina de Citroën des de 2001 fins a la seva sortida del WRC a temps complet. Durant anys, no hi va haver grans històries de canvis de pilots.

L’acord de Meeke amb Toyota la temporada passada va causar sorpresa, però no s’assemblava en res a les històries increïbles de Colin McRae que es va canviar de Subaru a Ford a la fi de 1998. L’escocès fora de Subaru …. això va trigar una estona a confirmar-se.

I després estava Carlos Sainz i el seu canvi de Ford a Toyota a Lancia a Subaru a Ford a Toyota a Ford a Citroën. I cadascuna d’elles va ser una jugada brillantment mestra de l’espanyol (a part de la tercera etapa a Ford, que es va produir després de la prohibició de Toyota a 1996).

Així que, per difícil que sigui el mercat d’aquest any, no té res a veure amb els vells temps.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments