Coneix totes les versions esportives del nou Volkswagen Golf 8

El passat 24 d’octubre, es desvetllava oficialment el VW golf 8 , la vuitena generació del vehicle més venut a Europa durant els últims anys. De moment no hi ha informacions oficials sobre com seran les seves versions esportives.

El que sí et podem avançar i pràcticament confirmar al cent per cent és que el VW golf 8 comptarà amb almenys quatre versions esportives . La menys potent correspondria a un nou golf 8 GTD , impulsat amb una versió especial del nou motor dièsel 2.0 TDI Evo la potència màxima podria arribar als 200 CV (aquest mateix motor ja ha estat anunciat també pel nou Skoda Octavia 2020 ).

Sobre el icònic Golf GTI , durant els últims dies s’ha especulat molt a Files Superhighway sobre com serà la seva vuitena versió, tot un emblema que va associat a la història del Golf i, per què no dir-ho, a la història moderna de Volkswagen. Segons les informacions a les quals ha tingut accés Autopista.es, el Golf GTI 8 tindrà una graella davantera en disseny de panell de niu d’abella. En els extrems del frontal, hi haurà diverses llums led i diverses entrades d’aire. A la zona posterior, el difusor d’aire també estarà ben visible, el mateix que la doble sortida.

Volkswagen Golf 8: així seran totes les seves noves versions esportives

Per a impulsar-se, el VW Golf GTI de vuitena generació recorreria al conegut motor de gasolina 2.0 TSI de quatre cilindres que, per a l’ocasió, rebria el suport del sistema de hibridació suau SNUG-hybrid amb tecnologia de 48 V . La potència i l’esportivitat estaran assegurades, el mateix que la reducció del consum i de les emissions gràcies a la presència del sistema d’hibridació. Referent a això, es plantegen dues hipotètiques versions del Golf GTI 8: per una banda, una «senzilla» de 250 CV (5 CV més que la versió més potent del també anunciat Golf eHybrid híbrid endollable); i d’altra banda, una variant més potent i una mica més radical que s’anomenaria Golf GTI TCR la potència màxima s’hauria de situar al voltant dels 300 CV .

El pòquer d’asos esportius del VW Golf 8 culminaria amb un més radical Golf R , amb una especial posada a punt, amb el motor 2.0 TSI «espremut» fins més enllà dels 310 CV (ja s’avancen xifres de 330 i 350 CV ) i l’última evolució de la tracció integral 4Motion. Des del punt de vista estètic, sí que s’esperen detalls més agressius i diferenciadors en aquesta nova versió del Golf R.

L’arrencada de la comercialització d’aquestes versions esportives del golf 8 s’estima per uns mesos després de les variants estàndard o «normals», és a dir, a partir de primavera / estiu de 2020 . Al llarg de 2021 seguirem escoltant notícies dels Golf de vuitena generació més esportius …

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments