Lewis Hamilton es va proclamar campió del món per sisena vegada a Austin tot i la victòria de Bottas.
El dia de la coronació com a hexacampió de Hamilton, Valtteri Bottas, el seu company d’equip, va aconseguir la seva setena victòria en Fórmula 1 a Austin. El finlandès, que tot just ha pogut plantar cara a l’anglès en el seu tercer any a Mercedes , va aprofitar la seva estratègia de dues parades per superar el seu company en els últims compassos de la cursa.
Però els focus, un cop més, van estar més pendents d’un Hamilton que segueix augmentant la seva llegenda a la F1 i que ja està a «només» un Mundial d’igualar a Michael Schumacher .
Ferrari, desaparegut amb els pneumàtics mitjos de Pirelli en carrera, van veure com Vettel abandonava a la volta 8 per un trencament d’un braç de la suspensió del darrere, ni tan sols va estar convidat al podi del Circuit de les Amèriques per veure com el domini imparable de Mercedes continua malgrat els esforços de Maranello per evitar-ho.
A la sortida, Max Verstappenes va emparellar amb Vettel en el primer revolt i el va passar per fora. L’alemany aviat va començar a patir amb el seu SF 90 i va caure fins a la 7a posició després de la primera volta.
Carlos Sainz es va tocar amb un Albon que el va arraconar cap a fora de la pista al revolt 1 i això el va fer caure al 9è lloc. El tailandès va parar a boxes a la primera volta per muntar els mitjans, després de sortir amb els tous.
Per davant, Bottas va encadenar diverses voltes ràpides consecutives per obrir a 1,9s la diferència amb Verstappen en els primers cinc girs. Els Ferrari, inclòs Leclerc, que rodava quart a 5,2 de Hamilton, semblaven no tenir ritme. Al monegasc li van informar que canviaven al «conception B», però que havia de retallar distàncies.
La suspensió del darrere dreta de Vettel es va trencar al colpejar un sot sortint de la corba 9 a la volta 8, havent d’aparcar el cotxe a la recta del darrere i provocant la bandera groga.
Les parades
Verstappen va parar a la 14 i va muntar el dur, tornant quart, per davant de Ricciardo i Norris. Mercedes es va protegir amb Bottas a la volta següent, muntant també el dur. El finlandès va tornar a pista tercer, per davant de Verstappen i per darrere de Leclerc.
A la 16, Bottas i Verstappen van passar a Leclerc sense més problemes. Per davant, Hamilton aguantava amb els mitjans, 6,5 segons per davant del seu company. L’estratègia de l’anglès anava a ser d’una sola parada, per dos dels seus rivals directes.
Sainz va parar a la 19 per muntar el dur i va tornar a pista 13 º, completant el Undercut a Gasly quan aquest va fer el mateix. Leclerc va entrar a la 21 amb una dolentíssima parada de 7,7 segons per problemes a l’hora de col·locar la roda posterior esquerra, tornant 6è, darrere dels Renault . S’acabaven les opcions de veure un pilot de vermell al podi.
Hamilton va retardar una volta més la seva parada a boxes, molestant lleugerament a Bottas, per entrar a muntar els durs a la 25, tornant per darrere de Verstappen i el finlandès , i folgadament per davant de Leclerc .
Albon va arribar a la posterior de Sainz abans de la volta 30 -després de la seva segona parada- i, amb un compost més tou (mig vs. dur), el va passar sense problemes a la 31 pel 7è lloc. Per davant, Bottas comptava amb 7 segons sobre Verstappen i 13 sobre Hamilton a 23 de l’acabament, però el finlandès i l’holandès amb pneumàtics més vells i havent de parar per segona vegada.
Verstappen finalment va entrar en boxes a la 35 per muntar el mitjà, tornant darrere d’Hamilton, a 14 segons l’anglès amb 21 girs per davant. Bottas va fer el mateix una volta després, tornant a 9,5 del seu company d’equip.
El desenllaç
McLaren va parar a Norris en les últimes 15 voltes per muntar-el mitjà, mentre que Sainz aguantava a la 6a posició amb els durs. Per darrere, Albon no va tenir problemes per passar als McLaren i a Ricciardo per ser cinquè. L’espanyol es va haver de conformar amb la 8a posició, després de deixar passar a Norris.
A cinc voltes del final, Bottas li va agafar el rebuf a Hamilton, però l’anglès es va defensar amb ungles i dents, obligant-lo a anar-se’n per fora en el primer intent. Però a la 52, Bottas va aprofitar la recta del darrera per sortir del mig al seu company i posar rumb a la seva setena victòria a la F1.
Grosjean va trencar els frens del seu Haas a dues voltes del final al sector 2 i va condicionar l’atac final de Verstappen sobre un Hamilton que es va quedar sense pneumàtics. Però l’anglès va resistir i es va coronar des del segon lloc del podi.