BMW ens ha obsequiat amb el millor regal que ens podria fer: un coupé esportiu pur, sense rastre de l’electrificació, amb propulsió posterior i una caixa de canvis handbook. Pocs com ell s’han presentat en els últims temps.
Seguint la lògica de la marca, el nou BMW M2 CS es posiciona just per sobre del BMW M2 Competitors . Això sí, a diferència d’aquest últim, el CS serà com una sèrie especial, limitada a 2. 200 unitats, abans de passar a convertir-se en un objecte de col·lecció.
Tot, en un model que s’ha desenvolupat de forma paral·lela al BMW M2 CS Racing, gràcies al suport de BMW Motorsport.
En termes mecànics, arriba als 450 CV de potència, la qual cosa suposa un guany de 40 CV, davant del M2 Competitors. Una cosa que s’aconsegueix gràcies a la inclusió, sota el capó de fibra de carboni, del propulsor 3.0 biturbo, amb codi intern S 55, famós per emprar-se en els M3 i M4 actuals.
De la mateixa manera, el parell màxim arriba als 550 Nm entre 2. 350 i 5. 500 rpm, per la qual cosa no resulta estrany que acceleri de 0 a 100 km/h en tot just 4,0 segons. Al muntar la transmissió automàtica de doble embragatge M-DCT, de set velocitats, el temps baixa fins als 3,8 segons. En tots dos casos, la velocitat està limitada a 280 km/h.
BMW M2 CS: entre la imatge i el rendiment
Tot i incloure llantes d’aliatge de 19 polzades i pneumàtics Michelin Sport Cup 2 (opcionals), BMW no ha passat per alt el sistema de frenada d’aquest petit esportiu. Per exemple, l’ha equipat amb discos ventilats de 400 mil·límetres de diàmetre, en la part davantera, i 380, en la del darrere.
Aquests discos es combinen amb pinces de sis pistons, davant, i de quatre pistons, darrere. En qualsevol cas, per a millorar el rendiment, BMW M ofereix frens carboceràmics, de manera opcional, que són més resistents a la fatiga.
Una altra novetat és la introducció de la suspensió adaptativa, el funcionament varia en funció de la manera de conducció seleccionat. Aquests programes també influeixen en el funcionament del diferencial actiu posterior.
A priori, pensàvem que el M2 CS canviaria bastant més davant del M2 Competitors, tot i que, finalment, és un tema més de matisos. Per exemple, pot apreciar-se la inclusió d’elements acabats en carboni, com el splitter davanter, l’aleró, el difusor, el sostre o les cobertes dels retrovisors.
Una altra diferència la trobem en la part del capó, que inclou una entrada d’aire, amb tocs aerodinàmics i de refrigeració. En aquest sentit, el M2 CS declara un coeficient aerodinàmic (C X ) de 0,37.
De moment, desconeixem el preu amb el qual arribarà al nostre mercat. Encara que veient el que ofereix.