En les últimes hores el fabricant d’automòbils Renault ha presentat les seves novetats en vehicles elèctrics de cara als propers mesos. D’una banda hem vist el nou Dacia Spring, que apunta a ser el cotxe elèctric «més barat d’Europa». Per l’altra, han presentat Renault Mégane eVision, el concepte de vehicle elèctric amb la nova plataforma elèctrica CMF-EV i que servirà de base per a un cotxe de producció en massa el proper any.
El Mégane eVision és de moment un concepte que deixa veure quina és la idea per a la producció d’un model final. Segons Luca de Meo, cap de Renault, pot ser que el cotxe es vegi molt futurista, però és «95% com es veurà l’automòbil de producció» final. El seu estil recorda en certa manera a el Renault Morphoz i també al Nissan Ariya, amb el qual comparteix plataforma per l’aliança entre Nissan i Renault.
El cotxe en si és una barreja de conceptes SUV, urbans i cupès. Té un total de 4,2 metres de llarg, 1,8 metres d’ample i 1,5 metres d’alt. La distància entre eixos és de 2,7 metres i el seu pes de 1.650 quilograms.
Renault encara no ha mostrat imatges de l’interior del Mégane eVision, tot i que indiquen que és espaiós. També diu que podem esperar un panell d’instruments fi i elegant. Això no obstant no soluciona tot just dubtes que puguin sorgir, haurem d’esperar a veure-ho en imatges reals o directament veure com és l’interior d’un model de producció. Un altre aspecte important en aquest sentit és la integració que pugui tenir amb serveis externs o les funcions d’autonomia que porti.
450 km d’autonomia i de 0 a 100 km / h en 8 segons
El Mégane eVision porta la plataforma totalment elèctrica CMF-EV. Amb ella incorpora una bateria de 60 kWh que ofereix una autonomia de 450 km a WLTP. Diuen que hi ha possibilitats d’aconseguir un rang més alt en el futur, segurament modificant detalls del cotxe en si o el mateix motor. La bateria en si disposa de càrrega ràpida fins a 130 kW.
Si ens anem al motor, té una potència de 160 kW i transmissió 4×2. Amb aquesta potència arriba a una acceleració de 0 a 100 km / h en 8 segons, encara que no han volgut indicar quin és la seva velocitat màxima.
La versió de producció del Mégane eVision es donarà a conèixer el proper any, en algun moment abans que es posi a la venda durant 2021. Caldrà veure com és la versió final i en quines versions arriba. El més probable és que tinguem diverses mides de bateria final o una versió 4×4 també. Ho sabrem en uns mesos, així com el seu preu final i disponibilitat.