L’organització de la cita australiana s’ha vist obligada a retallar el recorregut de la prova que tanca el mundial de ral·lis 2019.
Els gravíssims incendis a la zona de Queensland tenen tallats molts dels camins del ral·li, així com les carreteres d’accés. La decisió que ha pres l’organització ha estat reduir el nombre d’especials a disputar, triant quatre d’elles: la Súper Especial, NSW, de 2,4 quilòmetres, al costat de Raleigh (3,1 km), Graces (8,6 km) i Allens (8,7 km), que es repetiran en diverses ocasions. Aquestes dues últimes són part de l’especial de Argent Hills, la més a sud, en els seus dos sentits.
Així, divendres l’etapa no arribarà als 20 quilòmetres cronometrats en total, amb tres passades per la Súper Especial i quatre per Raleigh. Per al dissabte queda el gruix de la prova amb poc més de 63 quilòmetres, que completaran altres dues passades per la Súper Especial, més tres passades per Graces i Allens i dos per Raleigh.
En la nota emesa per l’organització es demana als equips que extremin les seves precaucions, evitant aparcar els cotxes en zones d’herba -els catalitzadors són molt perillosos-, evitant treballar amb eines o materials que puguin generar guspires fora dels llocs habilitats per a això i que s’abstinguin de fumar als enllaços, trams i en els reconeixements que es realitzaran el dimecres.
L’itinerari definitiu ha de ser ratificat pel Govern de Nova Gal·les de Sud i la FIA . Recordem que està en joc el títol de constructors entre Hyundai i Toyota . Amb aquest quilometratge, llevat que la FIA decideixi el contrari, la prova només puntuaria a la meitat.