CERA: Un final descafeïnat a Madrid

El Campionat d’Espanya de Ral·ls d’Asfalt, CERA, tanca la seva edició 2019 aquest cap de setmana en la Comunitat de Madrid. Es tracta de l’onzena prova de la temporada, una cita on pilots i marques esperen amb desig pero que cada any segueix decepcionant per un recorregut molt pobre i que poc té a veure amb els Ral·lis, donant tombs al circuit del Jarama sense cap sentit.

El Rallye Comunitat de Madrid-RACE presenta algunes novetats aquest any, com el fet de disputar-se íntegrament sobre traçats de la Comunitat de Madrid, sense visitar la província d’Àvila, com en edicions anteriors. Novetat que no aporta cap valor a la prova. El Circuit del Jarama tindrà una rellevància molt destacada en l’itinerari, amb quatre passades en total, en diferents configuracions i amb novetats quant a superfícies. La cerimònia oficial de sortida tindrà lloc el dijous 21 a partir de les 20.30 prop Plaça de Toros de les Vendes, en ple nucli urbà de la capital d’Espanya.

Aquest any el RACE celebra la desena edició de la prova, que es disputarà els dies 22 i 23 de novembre. El divendres 23 es donaran dues passades als trams del nord de Madrid de la Pobla i El Berrueco, tancant la jornada una cinquena especial traçada sobre el circuit del Jarama en la seva configuració normal.

L’endemà, el traçat madrileny assumeix tot el protagonisme, iniciant-se el matí amb una passada en sentit invers a la que seguiran una altra en sentit invers amb traçat mixt asfalt-terra i una més en sentit normal també amb superficie mixta.

En total es disputaran, per tant, vuit trams especials de velocitat, que sumaran 128 km contra el crono amb una distància total de 440 quilòmetres.

El RACE ha aconseguit que la seva proposta atregui a 84 equips, tot un èxit de participació vist l’itinerari. A més de ser puntuable per als certàmens recollits en el Reglament Esportiu del CERA, el X Rallye Comunitat de Madrid-RACE serà valedor aquest any per a la Peugeot Ral·li Cup Ibèrica, la Copa Suzuki Swift, la Beca Júnior R2, la Copa N5 RMC, la Beca U24 i la Copa Kobe de Rallyes.

A la presència del madrileny Pepe López, ja matemàticament Campió d’Espanya de Ral·lis d’Asfalt amb el seu Citroën C3 R5, s’uneixen 7 vehicles de la categoria R5, i 13 de la categoria N5. Un altre dels grans atractius de la carrera serà, sens dubte, el debut oficial a nivell mundial del nou Peugeot 208 R4, a mans de Efrén Llanera i Sara Fernández.

A les 10.41 del divendres 23 prendrà la sortida el primer participant a la primera secció des del parc d’assistències del Circuit del Jarama.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments