Volkswagen deixa la competició tradicional i es passa 100% a l’elèctric

  • Volkswagen està centrant la seva estratègia del motorsport en la mobilitat elèctrica. El clar èmfasi en els cotxes de carreres totalment elèctrics es veurà recolzat pel comiat dels compromisos que utilitzen motors de combustió interna. «El paper de pioner tecnològic continuarà sent assumit pel cotxe elèctric de carreres ID.R, que ha establert importants fites en la mobilitat elèctrica amb rècords en Pikes Peak (els EUA), Nürburgring (Alemanya), Goodwood (Gran Bretanya) i Tianmen (CN). A més, Volkswagen Motorsport desenvoluparà nous conceptes per a la família ID. sobre la base del Modular Electric Drive Kit (MEB), en el qual es basaran nombrosos vehicles de producció elèctrica.

«Volkswagen Motorsport va obrir nous camins amb l’ID.R, i amb els seus rècords va demostrar l’enorme futur de la potència elèctrica. Ara és el moment de fer el següent pas cap al futur: en l’esport del motor, Volkswagen aposta decididament per la mobilitat elèctrica i s’acomiada dels compromisos que utilitzen motors de combustió interna«, afirma el Dr. Frank Welsch, membre del Consell d’Administració de la marca Volkswagen, responsable del desenvolupament tècnic. «A més de l’ID.R com a pioner tecnològic, el MEB serà en el futur el segon pilar relacionat amb la producció en el programa d’esports de motor de Volkswagen.»

«La mobilitat elèctrica ofereix un enorme potencial de desenvolupament i, en aquest sentit, l’esport del motor pot ser pioner: d’una banda, serveix com un laboratori dinàmic per al desenvolupament de futurs vehicles de producció i, per un altre, com una plataforma de màrqueting convincent per a inspirar encara més a la gent cap a la mobilitat elèctrica», explica el director de Volkswagen Motorsport, Sven Smeets. «Per això ens centrarem més que mai en els compromisos amb l’elèctric i continuarem expandint les nostres activitats amb el desenvolupament de la MEB. La tecnologia innovadora per al cotxe del futur és el nostre objectiu».

En conseqüència, el programa per a clients de Volkswagen Motorsport també s’electrificarà. En la primera fase s’examinaran i avaluaran diferents disciplines, plataformes i tipus de vehicles. Paral·lelament, la producció del Golf GTI TCR expirarà a la fi de 2019, i no s’oferirà un successor basat en la nova generació. El servei d’atenció al client i el subministrament de peces de recanvi estaran garantits a llarg termini.

El Polo GTI R5 continua sent una part de l’oferta esportiva de Volkswagen Motorsport i continuarà produint-se per als equips dels clients. La base d’Hannover serà responsable de l’assistència al client, el subministrament de peces de recanvi del Polo. Les participacions recolzades de forma oficial per la fàbrica amb el Polo GTI R5 ja no seguiran endavant.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments