A finals del mes passat, la F1 va publicar finalment el seu reglament tècnic, esportiu i financer, que representarà un important canvi en la categoria a partir de l’ 2021.
Les modificacions del monoplaça formen part de la nova era de la F1 , amb una major estandardització en algunes zones del reglament i un canvi d’èmfasi en l’aerodinàmica de l’efecte terra com a principals punts d’atenció.
Tot i que les regles no han satisfet a tots els equips, particularment als preocupats per la quantitat de restriccions imposades, Allison va dir:
«Series un enginyer de F1 estrany si no estiguessis entusiasmat per tenir un grapat de noves regulacions d’entendre, buscar oportunitats i intentar fer el cotxe més ràpid que puguis a partir d’elles «.
«Però ara estem en el punt en el qual ja ve la part divertida. Tens el document a la mà i et poses a treballar amb això «.
Un dels principals objectius de la F1 amb els seus canvis de regles és fomentar una millor competició permetent que els cotxes puguin seguir-se de prop. La clau per a això serà la simplificació de l’aleró davanter i l’eliminació dels bargeboards, ja que les dues àrees han donat lloc a complexos dissenys que permeten als equips controlar l’estela del vehicle que circula davant.
La FIA diu que les investigacions amb les noves normatives suggereixen una millora significativa en aquesta zona, però Allison no està d’el tot convençut .
«Tenen objectius molt positius. Però molt difícils, molt, molt difícils d’aconseguir».
«Crec que això només podrà ser jutjat una vegada es fiqui en funcionament, i això ho descobrirem al 2021, i sabrem l’èxit que ha estat el paquet de regles en el compliment d’aquests objectius amb tantes bones intencions, però tan complicades «.