L’equip italià centra els tests en el desgast de pneumàtics i arrencades, amb l’objectiu de millorar de cara aquest 2025.
Ferrari ha iniciat una sessió de proves de tres dies al circuit de Barcelona-Catalunya amb un SF-23 modificat, un cotxe que està sent compartit per Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Aquests tests es produeixen després de la primera sortida de Hamilton al volant d’un Ferrari, realitzada a Fiorano, on va completar 89 quilòmetres. La FIA ha establert límits estrictes per a aquests tests, permetent un màxim de 1.000 quilòmetres i quatre dies de proves per pilot.
Sota la direcció del nou director tècnic, Loic Serra, l’equip italià està centrant els seus esforços en dues àrees clau: el desgast dels pneumàtics i els arrencades. Serra, amb la seva experiència prèvia a Mercedes, està liderant l’anàlisi del comportament dels pneumàtics, un aspecte que ha estat problemàtic per a Ferrari en temporades anteriors.
Tot i que els pneumàtics utilitzats en aquests tests són diferents dels que s’usen en competició, l’equip està estudiant com factors com les voltes de preparació, la temperatura i la pressió afecten el desgast. Aquests coneixements seran clau per al desenvolupament del cotxe del 2025.
Millorant els arrencades i la integració híbrida
Una altra àrea d’interès per a Ferrari és el rendiment en els arrencades. L’equip està treballant en la millora de l’embragatge i en l’optimització de la transmissió de potència entre el motor de combustió i el sistema híbrid. Aquests ajustos són essencials per garantir un millor comportament del cotxe en les sortides.
Les condicions meteorològiques a Barcelona han estat més favorables que les de Fiorano, cosa que permetrà a Hamilton guanyar més familiaritat amb el cotxe abans de l’estrena oficial del SF-25, prevista per al 19 de febrer.