Fernando Alonso i Marc Coma es traslladaran al desert d’Abu Dhabi per ultimar els seus entrenaments i seguir sumant quilòmetres i experiències junts.
El bicampió del món i el cinc vegades guanyador del Dakar en moto es trobaran també amb zones de terra i pistes , amb certa similitud a les que seran protagonistes durant la primera setmana de la 42ª edició de el ral·li més dur de l’món .
Alonso segueix adaptant-se a una disciplina en la qual ja no està tot sol a la cabina i en la qual depèn de les indicacions que el seu copilot li vagi dient a mesura que avancen els quilòmetres. L’asturià va reconèixer fa unes setmanes que és una mica complicat d’assimilar.
«És molt difícil. Gràcies a Déu em fa indicacions de rumb i de direcció, no és com un ral·li que et van a dient com són les corbes i has de fiar-te al 100% de l’copilot. Això és més indicacions de direcció i a l’hora de conduir segueix sent el pilot i seus ulls els que manen «.
«Sí que és un canvi gran i no et dic jo que no anem a tenir algun problema. Al Dakar quan surts del cinquè cap enrere hi ha traçades de per on ha passat la gent. L’instint del pilot, que ja hem vist en aquests darrers ral·lis , és seguir les petjades que vas veient. Però si ell té en el llibre de ruta que a 100 metres has d’anara la dreta i totes les empremtes se’n van rectes, jo li dic que me’n vaig recte i ell em diu que no, que és a la dreta i tenim aquí 20 segons d’indecisió. Però bé, val més fiar-te del que et digui ell i en cas extrem, ja tornaràs «.
«Marc Coma, que ha guanyat cinc vegades el Dakar, m’ha advertit que en cada etapa tindrem problemes al Dakar, que no pensem que no en tindrem, però que cal estar preparats i tranquils per resoldre’ls en el menor temps possible i tenir-ne un menys que els altres per guanyar sempre una mica de temps. És part de la duresa del ral·li, per alguna cosa és el més dur de la planeta «.