CLÀSSICS: Rosenberger i Porsche s’emporten un disputat East African Safari Rally

Aquesta setmana, els Porsche 911, els Ford Escorts i fins i tot un Rover SD1 van travessar Kenya i Tanzània com a part del Safari Classic Ral·li. Encara que part del recorregut va haver de ser anul·lat, el ral·li va continuar i sembla que va ser una bona decissió.

L’austríac Kris Rosenberger i el seu copilot Niki Bleicher es van emportar a casa el gran premi el divendres amb el seu Porsche després de nou dies de cursa. El seu cotxe amb decoració de Martini.

El ral·li està dissenyat per a celebrar el llegat de l’original Ral·li Safari que una vegada va recórrer l’est d’Àfrica. El ral·li va començar en 1953 en honor a la coronació de la Reina Isabel i va continuar fins a 2003, quan ja era un esdeveniment del WRC.

En els anys 70, el ral·li original era amb cotxes com el 911 i el Peugeot 504 Coupé s’enfrontaven en una prova d’enginy, resistència i, sobretot, durabilitat en terrenys difícils.

Avui dia, els equips continuen corrent amb dues rodes motrius, amb cotxes homologats per la FIA a través de Kenya i Tanzània. Els cotxes no poden ser construïts després de 1985 i estrictament cap modificació està permesa per a mantenir la senzillesa però mantenint l’interès.

Ja després de les primeres etapes estava clar que Kris Rosenberger/Nicola Bleicher estaven molt ben preparats per a aquesta prova. «Comencem amb relativa cautela, però després sempre arribem més ràpid del que haviem pensat«, diu Kris Rosenberger, qui va elogiar al seu company i copilot novell Nicola Bleicher: «Per descomptat que havíem completat el Ral·li d’Abu Dhabi junts. Però el Ral·li Safari és un ral·li completament diferent. Nici va fer un treball sensacional i no va cometre errors. Honestament tinc una gran admiració – d’una banda perquè sóc un copilot que és un copilot terrible, d’altra banda perquè no volia anar sol, en absolut!

Així doncs, el duo austro-alemany va aparèixer en els tres primers llocs de la classificació general per primera vegada després de SS4, a partir de SS12 van prendre la davantera alternativament amb el Campió del Món de Rallyes Stig Blomqvist. La decisió va arribar el novè i últim dia del ral·li: en els 63,27 quilòmetres de l’especial «Kasava» Rosenberger va establir un millor temps, la qual cosa va enfadar tant al «Stig» que fins i tot es va sortir en el tram d’enllaç.

«Algunes etapes van haver de ser cancel·lades a causa de les inundacions, però no vam perdre la concentració«, va dir Kris Rosenberger a l’arribada, on l’alegria va ser comprensiblement gran: «No hauria somiat que 21 anys després del meu podi en la classificació 2WD tornaria a estar en el més alt del podi del East African Safari Ral·li, especialment amb el meu company

  1. Kris Rosenberger/Nicola Bleicher, Porsche 911, 13:01:48.8 Std.
  2. Stig Blomqvist/Jorgen Fornander, Porsche 911, + 01:33.6 Min.
  3. Onkar Singh Rai/Drew Sturrock, Porsche 911, + 36:34.4
  4. Philip Kadoorie/Ryan Champion, Porsche 911, + 39:57.5
  5. Roger Samuelsson/Robin Friberg, Porsche 911, + 02:40:37.1 Std.
  6. Trey Lockey/Julia Svensson, Porsche 911, + 03:39:54.5
  7. Eugenio Amos/ Roberto Mometti, Porsche 911, + 2:27:12.0
  8. Tejveer Singh Rai/Gavin Laurence, Porsche 911, + 3:04:41.3
  9. Osian Pryce/Dale Furniss, Ford Escort, + 1:28:55.4
  10. Scott Armstrong/Harpal Singh Sudle, Datsun 160J+ 5:00:30.2

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments