La marca alemanya ha presentat una actualització del Opel Insígnia GSi , després d’haver mostrat fa unes setmanes la posada a el dia de la resta de la gamma. En aquest cas, el GSi ja no s’ofereix en variant dièsel (abans hi havia un gasolina i un dièsel).
La versió esportiva d’aquesta berlina, que també està disponible amb la carrosseria familiar Sports activities Tourer , estrena un motor de nova generació, canvis a nivell de xassís, sistemes d’assistència a la conducció i fars adaptatius amb tecnologia LED matricial, per citar alguns exemples. Per descomptat, no falten detalls estètics específics, com les entrades d’aire verticals al frontal o para-xocs del darrere més cridaner.
Aquesta versió GSi, d’alta de gamma, amaga un motor 2.0 turbo de gasolina, amb 230 CV de potència, que va associat a una caixa de canvis automàtica amb convertidor de parell, amb nou velocitats i lleves, amb un sistema de tracció total amb diferencial posterior Twinster (un desenvolupament de GKN que Opel ja utilitzava i que també incorpora, per exemple, el Ford Focus RS ) i repartiment selectiu.
El bloc de quatre cilindres, a més, és el primer d’Opel a equipar un sistema de desactivació selectiva de cilindres i homologa un consum mitjà d’entre 8,3 i 8,5 litres cada 100 quilòmetres.
Opel assegura que s’ha millorat el xassís FlexRide, amb amortidors adaptatius (hi ha quatre maneres: Estàndard, Tour, Sport i Competition) i que la direcció estrena posada a punt. L’equip de frens Brembo, per la seva banda, compta amb pinces de quatre pistons pintades en color vermell. Ara bé, es tracta d’un sistema ‘by wire’, és a dir, electrònic, sense connexió física entre el pedal i les pinces, i incorpora una tecnologia electrohidràulica anomenada ‘eBoost’, de frenada assistida, que contribueix a augmentar la potència de frenada .
Gamma de motors de l’Opel Insígnia
El fabricant de Rüsselsheim ha aprofitat la presentació del GSi per detallar també l’oferta de motoritzacions de la resta de la gamma de l’Insígnia, que fins ara no es coneixia. Està formada per motors de tres i quatre cilindres, tots de nova generació.
Les opcions d’accés, tricilíndriques, són un bloc 1.4 de gasolina, amb 145 CV i 236 Nm, i un turbodièsel de 1,5 litres, 122 CV i 300 Nm, tots dos amb una caixa de canvis i-book de sis velocitats. Pel que fa a el consum mitjà (WLTP), anuncien 5,8 i 4,5 litres cada 100 quilòmetres, respectivament.
Per sobre de tots dos, i abans del GSi, hi ha una altra versió del motor de gasolina de 2.0 litres, amb 200 CV i 350 Nm, en combinació amb el canvi automàtic de nou velocitats i el consum homologat és de 7,3 litres.