Els promotors de la prova també han promès que «no hi haurà curses durant l’horari escolar» com a resposta directa a les queixes sobre la possible contaminació acústica i atmosfèrica associada a l’esdeveniment i que afectaria als nens de les escoles als voltants.
La notícia s’ha fet pblica abans de la reunió de la Junta de Comissionats del Comtat de Miami-Dade de dimecres, en què es discutiran una vegada més els plans per a la carrera i, específicament, els assumptes de zonificació relacionats amb el districte de l’estadi.
El mapa va ser revelat en un Tweet de Tom Garfinkel, director executiu tant de l’equip de la NFL, Miami Dolphins com de l’organització de l’estadi.
Al costat d’una imatge del circuit, va escriure: «el Gran Premi de Miami de F1 mostrarà al món Miami-Dade i Miami Gardens. Vegin com és la nova pista – una carrera de primera classe sense usar l’avinguda 199, i sense carreres durant l’horari escolar. Esperem que la Comissió de comtat doni suport la nostra feina per portar aquest esdeveniment al món «.
La versió antiga de la pista, utilitzava un tram de mitja milla de l’avinguda 199, que es va construir com a part de el projecte de l’estadi però que és una via pública, al evitar-la i mantenir-se en el terreny de l’estadi, Garfinkel espera resoldre una de les majors preocupacions dels residents, que és l’accés i el trànsit durant la setmana de la cursa.
Una de les qüestions clau és que l’ordenança de zonificació de districte de l’estadi actualment inclou les «carreres automobilístiques» a la llista de usos permesos per al terreny.
La proposta que s’estarà debatent i votant en la reunió de dimecres, presentada per la comissionada Barbara Jordan, és esmenar aquesta secció específica perquè les carreres «només puguin ser aprovades en el districte [del estadio] com una excepció especial després d’una audiència pública».
El seu memoràndum assenyala que, si bé una carrera «pot tenir un impacte positiu en una comunitat, atorgant major publicitat, turisme i desenvolupament econòmic», també pot tenir un impacte perjudicial en els residents locals «ja que els vehicles de motor són molt sorollosos i poden emetre gasos, i la durada de la carrera i les carreteres tancades poden causar problemes de trànsit i inconvenients als residents «.
Jordan proposa que qualsevol sol·licitant d’una carrera hagi de presentar un pla del lloc que mostri «característiques de seguretat per confinar els accidents i altres impactes de la cursa a la pista i lluny de les propietats adjacents «i» la distància de la pista de carrera i les àrees d’espectadors de les propietats residencials unifamiliars «.
A més d’haver «una opció per mitigar els possibles impactes en les propietats residencials unifamiliars pel soroll, les olors, els accidents, la congregació de persones i altres impactes inherents als esports amb espectadors».
Els residents de Miami-Gardens van expressar la seva contínua oposició a la carrera en una recent reunió de l’ajuntament. També s’han fet plans per a una protesta contra la cursa que se celebrarà fora de l’Aggravating Rock Stadium a la tarda de diumenge 2 de febrer, el dia en què el recinte acull l’enfrontament de la Superbowl entre San Francisco i Kansas Metropolis.
Els pamflets de l’esdeveniment porten el títol «Aixeca’t contra la injustícia ambiental a Miami-Gardens – digues ‘No’ a la cursa de Fórmula 1 al Aggravating Rock Stadium «.