WRC: Loeb explica la seva absència en el Ral·li de Suècia 2020

Després d’un Ral·li de Montecarlo amb poc ritme i sort, Sébastien Loeb va caure de la llista d’inscrits per al Ral·li de Suècia , on s’esperava que estigués. Hyundai va anunciar que el nou vegades campió de món deixava pas a Craig Breen, però no va donar més explicacions. Ara, el mateix Loeb s’ha encarregat d’aclarir el motiu: el seu cap Andrea Adamo li va preguntar directament a Montecarlo si volia saltar-se aquest esdeveniment i l’alsacià va assentir.

El francès, desencantat amb la seva actuació en un primer ral·li de l’any on va estar lluny dels millors, va admetre:

«Clarament no va ser el ral·li que esperàvem, tot el cap de setmana va ser difícil. Tot anava bé fins al segon dia, però després tot va canviar «.

Aquest pobre rendiment es veu agreujat per les difícils condicions que amenacen el Ral·li de Suècia.

«Des del principi no volia anar-hi, però com s’havia decidit per part de l’equip, havia de respectar el compromís «, va revelar en una entrevista amb el diari l’Équipe . «Andrea va haver de sentir alguna cosa i, diumenge a la nit, em va preguntar si volia competir a Suècia. Em va dir que havia de fer el que se sentís, però que havia de decidir ràpidament perquè el límit per canviar l’alineació era aquest dilluns. No vaig trigar més de vint segons en decidir «.

Loeb sospitava que aquesta decisió sincera anava a provocar molts comentaris fins que s’expliqués. «Sabia que la gent anava a reaccionar dient que m’estaven fent!«. Les reaccions van fer que el pilot matisés que el seu compromís amb Hyundai «fer avançar a l’equip» i que es negar a ser «un fre» en un ral·li on no anava a estar còmode. «Anar Suècia a córrer en males condicions, mentre que els altres van a pilotar com salvatges i jo patiria per intentar fer alguna cosa, no vaig creure que fos el correcte«.

S’espera que Sébastien Loeb disputi 6 ral·lis aquest any, i la seva absència a Suècia de moment no amenaça que es compleixi aquesta xifra. D’altra banda, la cita de Montecarlo va reforçar les conclusions que el multicampió ja va treure a finals d’octubre, quan va qüestionar el seu rendiment, que havia millorat més en terra que en asfalt. Per tant, aquesta tendència podria provocar un canvi de filosofia per definir la resta de la temporada: «Potser estiguem pensant en orientar el programa als ral·lis de terra, perquè és obvi que no aconsegueixo fer bons temps amb l’i20 a l’asfalt.«

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments