Aquest 2020 s’espera calentet al segment dels compactes, amb molts llançaments. En el passat 2019, Seat León, Volkswagen Golf, Peugeot 308 i Renault Mégane, per aquest ordre, es van repartir el pastís dels models més venuts.
Així, al març esperem ja l’arribada del nou Seat León; després aterrarà el Volkswagen Golf agost; per maig, el Renault Mégane; i a finals de l’any 2020, serà el nou 308 de Peugeot el que cobri protagonisme (podria presentar-se ja en el Saló de l’Automòbil de Ginebra, al març).
El compacte francès seguirà doncs evolucionant segons l’estratègia que el grup PSA ja ha iniciat i presentat amb els últims utilitaris Peugeot 208 / Opel Corsa i els nous SUV Peugeot 2008/DS3 Crossback. És a dir, introduint molta tecnologia i amb una clara aposta cap a l’electrificació.
Peugeot 308 2021: imatge potent
El nou Peugeot 308 es beneficiarà així de les noves característiques del 508 i del 208. Des del començament estarà disponible amb la variant de cinc portes. Tindrà un aspecte poderós per a la seva part frontal, com podem apreciar en la nostra imatge generada per ordinador, que apostarà pel tall vertical i el «ullal» de LED a banda i banda del para-xocs. Els grups òptics afinen les seves línies i formen un conjunt amb la graella de l’radiador. La línia de sostre serà també ara més inclinada per aconseguir una imatge més esportiva.
A sota de la seva pell, el nou Peugeot 308 estarà recolzat per una evolució de la plataforma EMP2. Gràcies a l’arquitectura redissenyada, el compacte serà més lleuger que la generació anterior. S’afegiran uns centímetres a la seva longitud, i la distància entre eixos hauria de ser una mica més llarga per millorar l’espai per a les cames posteriors, tal com també anuncia el nou Seat León.
Peugeot 308 2021: els seus motors
Quant a la oferta de motors , s’espera que el nou Peugeot 308 es serveixi de diverses unitats de gasolina, entre les quals no faltaran els últims motors PureTech de 3 cilindres i tots ja amb filtre de partícules, juntament amb un conegut Diesel BlueHDi d’1,5 litres de cilindrada. Els models de gamma alta es combinaran amb una caixa del canvi automàtica de vuit velocitats , mentre que els menors probablement només vinguin amb una transmissió handbook.
Peugeot 308 2021: l’interior seguirà el disseny dels últims models de la marca
La tecnologia híbrida arribaria de la mà de les variants més esportives. Així, per al proper Peugeot 308 GT, podria incorporar-se un motor elèctric que treballaria de manera conjunta amb un altre propulsor de gasolina per enviar tota la potència a les rodes davanteres. En conjunt, haurien de produir una potència d’al voltant de 220 cavalls.
Aprofitant a més l’aposta cap a l’electrificació, el nou Peugeot 308 també podria estrenar una nova versió GTi en la qual dos motors elèctrics , un per cada eix, reforcessin a un de combustió per així obtenir encara millors prestacions rebaixant els seus consums i les seves emissions contaminants. Depenent de les condicions de l’trànsit, podria comptar amb una autonomia 100% elèctrica d’entre 50 i 60 km .
El Peugeot 308 2021 comptarà segurament amb una versió 100% elèctrica, com l’e – 208.
Peugeot 308 2021: el camí 100% elèctric
La versió 100% elèctrica de el nou Peugeot 308 arribaria una mica més tard en cas de confirmar-se, però apostem a ella per poder seguir a la competència la nova arquitectura comptarà amb una xarxa elèctrica més potent per atendre a noves funcions i sistemes de seguretat, ja que es preveu que s’arribi a un Nivell 2 ja de conducció autònoma .
I és que ja va anunciar aquest camí elèctric fa uns dies el propi CEO de Peugeot, Jean-Philippe Imparato, durant una entrevista a Car News.
«El proper 308 estarà a la plataforma EMP2. Primer serà un híbrid endollable, però potser més tard podria tenir una transmissió totalment elèctrica. Els nostres cotxes compactes i mitjans. Tindran trens de transmissió híbrids endollables perquè és una forma més fàcil de canviar de combustió interna a electrificació «.
Peugeot 308 2021: evolució de l’i-cockpit
Per dins, s’espera que el nou Peugeot 308 segueixi també evolucionant el seu modern i sofisticat ambient interior, amb una actualització del i-cockpit . El Peugeot 208 ja ha estrenat una nova configuració 3D , i el compacte hauria de seguir avançant en aquest camí. Per descomptat, els sistemes d’informació i entreteniment milloraran i comptaran amb moltes més funcionalitats, aplicacions i serveis, així com amb l’última connectivitat disponible.
L’habitacle també comptarà amb característiques i elements propis de cotxes de segment agreeable , com ara seients dotats amb ventilació, calefacció i massatge (per a les versions més exclusives).